Egy torkú Solex vs. Varajet
A gyári adatok szerint az 1.3S jelű motor Varajet II vagy 2E3 karburátorral van szerelve. Az enyémen gyárilag egy egytorkú SOLEX 32PDSI volt, és erre a típusra is lett cserélve, ami az 1.2 és az 1.3N jelű motorokra került.
Korábban már érdeklődtem nálad egy Opel Kadett "E" 1.3S gyújtásával kapcsolatban. Ez megoldódott, de nem gyújtás hiba volt.
Az autó svájci származású, kipufogógáz visszavezetéses rendszerű volt. A visszavezetés vizsgálata közben kiderült hogy a hengerfejből nem is jöhet semmi kipufogógáz, mert nincsen rajta ilyen furat. A visszavezetés a szívócsonkon található egy EGR szeleppel.
A karburátor cseréje megoldotta a problémát, és a kérdésem is ezzel kapcsolatos. A gyári adatok szerint az 1.3S jelű motor Varajet II vagy 2E3 karburátorral van szerelve. Az enyémen gyárilag egy egytorkú SOLEX 32PDSI volt, és erre a típusra is lett cserélve, ami az 1.2 és az 1.3N jelű motorokra került.
Van ennek valami jelentősége?
Köszi,Peti
Elméleti síkon szépen ki lehet fejtegetni a különbséget. Nem teszem, mert gyakorlati használat során ezt nem érzed meg! Hátralapozhatsz a rovatban, milyen beteges tud lenni az a Varajet!
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít
Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a
német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.