Elállított Micra porlasztó

2003.01.04. 15:39

Az alapjáratom egy katasztrófa. Berázza az egész kasztnit és ha bekapcsol a hűtőventillátor, a lefulladás szélén tántorog. Próbáltam már, hogy magasabb fordulatot adok neki, vagy kicsit sűrűbb keveréket, de szinte semmi hatás. Már nem tudom, hogy hova vigyem, mert sehol nem tudják normálisan beállítani.

Üdv Doki
Asszem az én problémám hasonló, mint amit több autós kollégám felvázolt. Egy 1986-os Nissan Micrám van (1.0, 4 gangos). A gond az, hogy az utóbbi időben nagyon változó a fogyasztása és nem tudom 6,5 liter alá vinni (egyszer volt 6,1 autópályán). Volt, hogy 9-10 litert is evett, de az leginkább akkor volt, amikor beállították a CO-t. Ja, és egyáltalán nem ment az autó. Állandóan köhögött, rángatott és csak izzóra csúsztatott kuplunggal lehetett elindulni vele. Már több szerelőnél járt, legutóbb egy rallisnál, aki egész jól beállította.
De sajna egy idő után hidegen elkezdett fuldokolni. Azt mondta, hogy az automata szívatót halkabbra vette, na de ennyire? Ráadásul az alapjáratom egy katasztrófa. Berázza az egész kasztnit és ha bekapcsol a hűtőventillátor, a lefulladás szélén tántorog. Próbáltam már, hogy magasabb fordulatot adok neki, vagy kicsit sűrűbb keveréket, de szinte semmi hatás. Már nem tudom, hogy hova vigyem, mert sehol nem tudják normálisan beállítani. Ma nekiállok és kiveszem a keverék csavart, ahogy egy autóstársamnak javasoltad. Remélhetőleg egy pucolás segít rajta.
Ha ez sem jön be, nem tudom mit csinálok. Remélhetőleg te megmondod.
Segítséged köszi, Gábor

Ennél a porlasztónál, ha jól emlékszem, kell lennie egy segédberendezésnek, ami az alapjáratot megemeli a bekapcsolt világítás, vagy a hűtőventillátor bekapcsolása esetén! És miért ne emlékeznék jól, mikor a Micrákon már 83-tól alkalmazzák? Általában az szokott a gond lenni, hogy a porlasztó tisztításakor elkevernek egy-két vákuum csövet, vagy elállítják ennek a kis ügyes egységnek a mechanikus állító részét, mert össze sikerül keverni az alapjárati állító csavarral, ami a fojtószelepet ütközteti. Ha jól gondolom, a CO-állításkor ezt az utóbbi hibát követhették el! Ha van hozzá türelmed, két emberes ennek az ellenőrzése. Le kell venni a légszűrőházat, és amikor valaki kapcsolja a világítást, keresd meg, hogy hol mozdul a mechanika, aminek a mozgása nem éri el a fojtószelep karját? Természetesen járó motor esetében kell vizsgálni.
Ha nem boldogulsz vele, mindenképpen olyan szerelőt keress, aki ismeri a típust, és ennek a porlasztónak ezt a kis ügyes trükkjét!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.