Rángató 406-os
Az üres katalizátor, mindamellett, hogy kismértékben teljesítménynövelő, károsan hathat az egész motor működésére.
1999.05. Peugeot 406-os tulajdonosa vagyok (1,6 benzines, 90LE, 8 szelepes). Két hónapja vettem az autót és az alábbi hibákat észleletem:
Tegyük fel, hogy 5.-ben 100-as tempóval haladok, ha leveszem a lábam a gázpedálról az autó elkezd rángatni. Ha sebességet váltok, vagy ha pl. a piros lámpánál megállok a fordulat nem esik vissza, hanem felpörög 3000-ig és ott is marad.
Lehet ez például a lambda szonda meghibásodása miatt? Vagy a két jelenség nem is függ össze? Hogyan tudok meggyőződni arról, hogy a lambda szonda meghibásodott?
Más. A szerelő arról informált, hogy a katalizátorom valószínűleg üres, vagyis nincs benne a kerámia betét (de legalábbis össze van törve). Érdemes kicseréltetni egy hibátlan katalizátorra? Befolyásolja az üres katalizátor a motor teljesítményét, fogyasztását?
Előre is köszönöm a válaszát.
A lambdaszonda meghibásodásának általános jelei a megemelkedett alapjárat (nem 3000), ingadozó alapjárat, megemelkedett fogyasztás, gyengülő teljesítmény, nehéz indulás, büdös, maró kipufogógáz. Persze produkálhat egyéb hibákat is, de általánosságban erről ismerhető fel. Persze a legbiztosabb, ha kimérik
Az üres katalizátor, mindamellett, hogy kismértékben teljesítménynövelő, károsan hathat az egész motor működésére. Az üres katalizátordobban olyan áramlások léphetnek fel, amik gátolhatják a kipufogógázok szabad kiáramlását, ezzel a hengerek megfelelő öblítését is meghiúsítva. Mindenféleképpen érdemes kicserélni vagy legalábbis egy a kipufogócsővel megegyező átmérőjű csővel helyettesíteni.