Fröcsögő Isuzu
Nem mondom, a motorteljesítménnyel sem vagyok teljesen megelégedve, egy 2,8-as motortól kicsit több lendületet várnék.
Igyekszem rövid lenni, Isuzu Trooper TDI, frissen cserélt turbó, de úgy köpi szegény az olajat, mintha ez lenne a dolga (majdnem ugyanúgy, mint a régi), teljesen mindegy, hogy melegen, vagy hidegen jár. Amint rálépek a gázra, na nem nagyon csak max. 3000-ig, dől a kékes, fehér füst égett olajszaggal. Nem mondom, a motorteljesítménnyel sem vagyok teljesen megelégedve, egy 2,8-as motortól kicsit több lendületet várnék.
A hengerfej rendben van, nemrég lett felújítva. Kartergáz az viszont jön rendesen, alig bírom visszacsavarni az olajsapkát.
Én úgy gondolom, hogy a karternyomástól nem bír visszafolyni az ejtővezetéken az olaj a turbóból, ezért nyomja ki szegény.
Ez az egész hirtelen jelentkezett, tehát a folyamatos kopás szerintem nem valószínű, mi lehet itt a baj?
A segítséget köszönöm előre is.
Üdv,
Karel
Kedves Karel!
A turbóval kapcsolatban valószínűleg jó a meglátásod. Elképzelhető akkora kartergáz, ami a turbóból nem engedi visszafolyni az olajat, így az a tömítőgyűrűk mellett távozik oda, ahova nem kéne.
A nagy kartergáz mindenféleképpen a motor hibájára utal. A megállapítás csak megbontás után lehetséges.
Mindenesetre él az a szabály, hogy felújított turbót csak jó állapotú motorra szabad felszerelni, különben nem lesz hosszú élettartama. Persze ugyanez visszafelé is igaz, vagyis a felújított motorra csak jó vagy felújított turbót szabad felszerelni.
Ficzere Miklós