Mondeo 4x4 kisebb hibákkal

2003.03.17. 15:45

A szervizben a motorteszten nem találtak rendellenességet.

Kedves Doki!

Van egy 95-ös 2,0 literes (NG motorkód) Mondeo kombi 4x4-esem néhány apróbb hibával.
Gyorsításkor érezni, hogy néha megtorpan a motor (de csak pillanatokra), kihagy a gyújtás? A szervizben a motorteszten nem találtak rendellenességet.
Azóta ez a jelenség megszűnt, de előfordult, hogy autópályán több gázt adtam, és az autó egyálltalán nem reagált (olyan volt mint amikor a gázos autóból kezd elfogyni a gáz), először felfele jelentkezett (3000-es fordulaton), de sík úton is előfordult. Ha visszavettem a gázt, és utána újra gyorsítottam újra jelentkezett a jelenség, egyszerüen elszállt az erő az autóból. Mi lehet az oka?

Más.
Elkezdett kopogni a katalizátor, kiderült, hogy kiégett a kerámiatestet körülölelő, rögzítő paplan. Le lett cserélve egy unverzálisra, ami max. 2000-es motorig jó. Visszafoghatja ez az én kétliteres autómat? 145 ezer kilométernél mik lehetnek az ezt kiváltó okok?
Áprilisban vettem, Svájcból jött az autó, de már elöl meg bal hátul szilenteket kellett cserélni , és most a jobb háta kezd el kopogni, és ahogy látom, szivárog a teleszkóp is. Ilyenkor újra kell cserélni mind a két hátsó telót? Milyen gyakran mennek majd tönkre a szilentek? Az autót 95 %-ban aszfalt, 5 %-ban földúton használom.

Más.
Nagyon rövidnek tűnik a váltó áttételezése (nem volt még 16 szelepes autóm), kb. 3750-es fordulatnál megy 130-t, a régi Audim (1,8 karburátoros 80-as) 4000-nél már 160-at ment, pedig nem is volt ilyen nyomatékos a motorja.
Mit tehetek? Szokjam meg, hogy pörgetni kell? Nagyobb átmérőjű kerék javítana, de érezhetően? Váltóban ki lehet-e cserélni az 5-ös fogaskerékpárt, és mi lehet a költségvonzata? Lehet, hogy két fajta végáttétellel forgalmazták az autót? Mondeós honlapon olvastam, illetve az öcsém is vezetett egy Mondeót aminek hosszabb volt az áttételezése.

Más.
Ha a kipörgésgátló üzembe lép, mindig betétszagot érzek (kuplung v. fék) ez normális? Tudom, hogy a kipörgött kereket fékezi, de ennyire? Féktárcsa és betétcsere már volt, a kuplung lehet a ludas?
Több kérdést már nem teszek fel, lehet, hogy ennyi is sok egyszerre. Válaszod előre is köszönöm.

Tisztelettel,
Zoltán

Szia Zoltán!

A lomhaság a katalizátor csere előtt volt, vagy utána is jelentkezett?
Nem valószínű, hogy a katalizátor lefojtaná a motort.
A meghibásodásának egyik fő kiváltó oka lehet, hogy nem 145 ezer Km van a motorban, csak visszatekerték a kilométerórát.
A lengéscsillapítókat célszerű egyszerre cserélni, különben is közel ugyanakkor szoktak tönkre menni. A magyar és különösen a budapesti utak ismeretében nehéz megmondani, milyen sűrűn fognak tönkremenni a futómű alkatrészek (nem csak a szilentek).
A váltóban nincs értelme az 5. cserélésének, sokkal inkább a difiáttételekkel kellene variálni.
A gyáritól eltérő gumiméret használata a kilométeróra csalásához vezet!
Valóban kicsit magasnak tűnik a fordulatszám a sebességhez képest, de nem kizárt, hogy így normális. A sokszelepes motorokra jellemző, hogy elég magas fordulatszámon fickósak. Nyugodtan pörgesd, csak tudd hol a határ!
A kipörgésgátló működésénél valószínűleg a fék szagát érzed, hiszen a kipörgő kereket fékezi a rendszer.

Ficzere Miklós