Gyengécske Lancia Delta

2003.03.25. 09:32
A sok "szakember" után kíváncsi lennék az Ön véleményére.
Tisztelt Autódoktor!

Lancia Delta 1.6ie autóm alapvető betegségei, hogy az alapjárat ingadozik, illetve a gyári 108 lóerejéből más hasonló paraméterű autókkal összehasonlítva csak max. 80-90 érződik, ami azért nagy vesztség egy 11 éves autónál.
Bár nem én vagyok az első tulajdonosa, de feltételezem, hogy a katalizátora egyszer sem volt kitisztítva. Ősszel majdnem rászántam magam, hogy megcsináltatom, de egyéb gondok miatt ez nem jött össze, most pedig ha már foglalkozom vele, akkor gondosan körbe akarom járni a témát.
Kérdésem először a lambda szondával kapcsolatban: Ha a katalizátort cakkumpakk helyettesítem egy egyszerű kipufogócsővel, az vajon megzavarja-e a motor bármilyen vezérlését? (Persze tudom, hogy ez nem igazán fair megoldás a környezettel szemben, illetve nem is túlzottan hivatalos, de most csak tegyük fel... Illetve segíthet-e ez az alapjárat ingadozásán?
Potyára nem akarom leépíteni, ha nem fog utána megfelelően járni a motor. Sajnos majd minden szerelő mást mondott: egyik szerint nyugodtan le lehet venni, a fogyasztás kisebb lesz, a teljesítmény hajszálnyit nőhet. A másik állítja, hogy be sem fog indulni, vagy rengeteget fog fogyasztani. A sok "szakember" után kíváncsi lennék az Ön véleményére.
Másik kérdésem: Az injektorról miként lehet megtudni, hogy hibás-e? Illetve mit kell figyelembe venni a cserénél?
A jelenségek: A padlógázoktól megtorpan az autó, és csak pár másodperc után ocsúdik fel, de akkor sem tapadok az ülésbe. Az újabb keletű jelenség: A télnek szerettem volna betudni, de az autó nem hagyott fel most sem vele: A számomra amúgy is horrorisztikus 10 literes átlagfogyasztás egy-két nap alatt (már jócskán a tél közepén) felpattant kereken a duplájára. Sehol nem folyt a benzin, és nem is hajtottam se hidegen, se üzemi hőmérsékleten. Igyekeztem spórolósan járni vele. Nem sikerült. Az injektorra vezették vissza a problémát a már említett "szakemberek". Ön mit gondol?

Köszönettel,
Tibor

Kedves Tibor!

A katalizátort ki lehet iktatni, ha a helyét egy, a kipufogóval megegyező méretű csővel helyettesíti, akkor nem fogja rossz irányba befolyásolni a motor működését. A lambda szonda sem megy tönkre tőle. Bár lehet, hogy már nem is jó. Ezt igazolhatja a leírt hibák listája.
A fogyasztás ilyen mértékű növekedése, mindenesetre más hibára is utalhat. Valóban célszerű lenne megvizsgálni az injektor rendszert! Forduljon igazi szakemberhez, aki injektor javítással foglalkozik.

Ficzere Miklós