Félholt Skoda
Egy öreg 1986-os kiadású 120-as Skodával van problémám.
Egy öreg 1986-os kiadású 120-as Skodával van problémám. A járgány Skodásan indul, azaz elsőre nem, mert két-három fordulat után leáll, de másodikra (-22 fokban harmadikra) indul. Indulás után szürkés-kékes füstöt ereget egy darabig, ami roppant mód büdös, de ha a motor felmelegszik ez megszűnik, csak a büdös marad, de az nagyon. A kipufogó fekete.
A motor 95-ös benzint kap ólómpótló adalékkal. Hidegen szívatóval a makrancos vadló kezesbárány hozzá képest, és a
legkisebb gázadásra is fullad. Az alapjárat félmeleg motornál jó, de melegen kicsit magas. A járgány egyébként oly lomha, hogy néha még egy városi Ikarusz is legyorsulja, szinte "gyorsulásról" nem is beszélhetünk, erőteljesebb gázadásnál előfordul hogy fullad a motor.
Országúton a 90-es tempó elérése igen nagy türelmet igényel -egyszer 100km/h-t is elértem, de a fű előbb kihajt az árokparton mint hogy ezt elérjem. A víz(fagyálló) nem fogy, nem melegszik - a műszer a zöld mező alján tanyázik, az olaj sem különösebben, bár az olajbeöntő nyílásnál előfordult fehéres színű lerakódás, de azt letöröltem és nem jelentkezett újra, olajnyomás alapjáraton is rendben. Megnéztem a gyújtást is - próbalámpa, főtengelyen a rovátka többszöri átforgatásnál
is 5 fok volt stabilan. A gyertyákon barnás elszineződés tanyázott. Tanácstalan vagyok...
A kocsit decemberben vettem, 2004-ig műszakis, és a zöldkártyát is a műszaki vizsgánál állították ki, fejből nem tudom
pontosan, de jó értékekkel. Persze tudom ez semmit nem jelent.... Mi lehet a baj???
Köszönettel,
Csaba
Kedves Csaba!
Mindjárt egy jó kis karburátortisztítással és beállítással kéne kezdeni. A gyújtást pedig járó, üzemmeleg motornál állítani.
Ficzere Miklós