Vento indító gondok
Érdemes-e megbontani a kipufogórendszert?
Van egy keveset futott '93-as VW Ventóm, 1,4-es benzines (mot. sz.:ABD299716). Első tulaj vagyok, eddig 35 ezret futott a kocsi.
Az utóbbi időben azt tapasztalom, hogy rendszertelenül, hideg ill. üzemmeleg motornál is egyaránt előfordul, hogy nem akar beindulni (vagy újraindulni) a kocsi. Többször kell indítózni. Változó az indítózások száma is (1-10, bármelyik eset is előfordult már). Sokszor hetekig semmi probléma, azt követően pedig naponta többször is előfordul.
Márkaszervizben is megnézettem, a kódolvasó levétele után azt kérdezték meg, hogy kapcsoltam-e vissza hibásan: pl. 4-esből 1-esbe, mert csak erre utaló kódot találtak.(Akkor még ritkábban fordult elő a problémám.) Ha gyakrabban jelentkezik a probléma akkor valószínű, hogy az alapjárati motort kell kicserélni, ami viszont húzós lesz.
Ön szerint mi lehet a hibaok, ill. olcsóbban hogyan úszható meg a dolog?
Másik kérdésem (nagyjából arra az időpontra tehető, mint az indítási), hogy a kipufogó rendszerben, a katalizátor után, valami zörgő, csörgő hang van, amikor jár a motor.
A márkaszerviz erre azt mondta, hogy a katalizátor nem lehet, mert bárhogyan is ütögetik, abból semmilyen hang nem hallatszik. A hátsó dobban, ill. a csőben van valami. Biztos valami koromlerakódás szabadult el, mert a rendszer nem tud rendesen kiégni. Ha városi rövidebb utakon használom túlnyomórészt, amikor a rendszer nem tud felmelegedni.
Többségében tényleg rövid utakon használom az autót. Ez Ön szerint tényleg igaz lehet? Érdemes-e megbontani a
kipufogórendszert (szerviz szerint nem)?
Köszönöm válaszát!
Fontos kérdés lenne, hogy gázadásra sem indul-e az autó?
A pontos diagnózis nélkül nehéz megmondani, hogyan lehetne olcsóbban megúsznia. A zörgés, akár a katalizátor belseje is lehet, ami már távozott, a következő dobba. Persze ez extrém eset.
Talán egy kipufogóssal is érdemes lenne megnézetni.