Swift fékproblémák
A kérdésem az lenne, hogy mit lehet még tenni, hogy a fékem megint úgy működjön, mint újkorában?
Lehet, hogy már lerágott csont, de sajnos eddig még nem találtam megoldást a problémámra sem szervizben sem fórumokon.
A problémám a következő:
Van egy 2001 novemberi 1.3-as Swiftem, amin kb. 10 e km környékén arra lettem figyelmes, hogy fékezésnél rázkódik az autó. Minél többen ülnek benne annál jobban ráz.
Elvittem egy fékhatás vizsgálatra, ahol azt a választ kaptam, hogy a fékem teljesen normálisan üzemel, és a számítógép szerint szinte tökéletes a kerekekre jutó fékhatás. Az autó nem húz semerre fékezésnél. Ez a rázkódás szinte csak akkor
jelentkezik, ha az autóval "normálisan" fékezek, ha pedig határozottaban lépek a fékre nem ráz az autó. Az egyenesfutással sincs probléma, és menet közben sem ráz, tehát nem hiszem, hogy futóművel vagy a kerekekkel lenne gond, mert azok is ki vannak centrírozva.
15ezres szervizen kicserélték a féktárcsáimat, de semmivel nem lett jobb. A szervizben azt a választ kaptam, hogy ennél többet nem tehetnek. A tárcsa természetesen garanciába lett cserélve.
A kérdésem az lenne, hogy mit lehet még tenni, hogy a fékem megint úgy működjön, mint újkorában? Most 19 e km van az autóban és bár tudom hogy az normális, hogy az autó kopik, ha használják, de a fék nem játék. Ott nem vagyok hajlandó kompromisszumra.
A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy a vezetesi stílusom talán hozzá segíthetett a fékek romlásához, mert nagyrészt országúton használom az autót, és nem ritka, hogy 120-130-as tempóval közlekedek, és ilyenkor kell azért nyomni a féket,
ha egy 60-nal "száguldó" Trabantot rossz ütemben ér be az ember.
Ha van valami ötleted, hogy mi lehet a probléma, és mi az, amit esetleg a szerviz köteles ilyen esetben elvégezni vagy kicserélni, akkor kérlek írj.
Köszönettel:
Bohner Attila
Kedves Attila!
Mivel a jelenség garanciális időn belül jelentkezett (ha jól veszem ki a soraidból), mindenféleképpen erőltetni kell, hogy tegyenek vele valamit a márkaszervizben! Ez nem normális jelenség és nem függhet össze a vezetési stílusoddal!
Egyébként valószínűleg a fék lesz a ludas.
Üdvözlettel,
Ficzere Miklós