Vezérlés átalakítása
Ez egy érdekes kérdés, még nem fordult meg az agyamban.
Vegyünk alapul egy 1.6-os 16 szelepes motort, legyen pl. Ford.
A kérdésem az lenne, hogy át lehet-e alakítani utólagosan változó szelepvezérlésűvé, ha igen akkor ez kb. mennyire költséges? Idevágó másik kérdésem, hogy egy sportvezérműtengely pontosan miben más a gyáritól, mennyire változtatja meg a motor viselkedését? Ezzel is elérhető hasonló eredmény? Válaszát kíváncsian várom.
Tisztelettel és köszönettel:
Farkas Gábor
Kedves Gábor!
Ez egy érdekes kérdés, még nem fordult meg az agyamban.
Nem is tudok senkit, aki ilyesmire vetemedett volna. Ha lehetséges, minden bizonnyal igen költséges mutatvány.
A másik kérdés viszont már gyakorlatiasabb.
A motortuning egyik alap lépése ez, amikor már a belső részeket is piszkálják.
A teljesítmény növekedés mértéke a beavatkozás jellegétől függ. A nem túl erőteljes változtatás inkább a motor felső fordulatszám tartományában jelentkezik. Az autó magasabb fordulatszámon is még dinamikusabb jellemzőkkel bír, mint korábban, vagyis később fogy el az ereje.
A jelentős változtatás még nagyobb dinamikát nyújt a motornak, magasabb fordulaton, viszont gyakran ez az alapjárat elvesztését eredményezi. Sokkal magasabb fordulaton tud stabilan és kiegyensúlyozottan járni a motor.
Ficzere Miklós