Alacsonyan rángató bogár
A gyújtás stroboszkóppal beállítva. Az alapjárat teljesen stabil.
A következő problémával fordulok Önhöz.
Van egy 1971-es bogaram. Vettem rá egy vadonatúj Solex 31-es karburátort. Átfúvókáztuk a gyárilag ehhez a karburátorhoz ajánlott méretre (főfúvóka 120-as, féklevegő: 125z) mivel előtte 112/170w volt benne. A probléma a következő:
Az autó 2000-es fordulatig folyamatosan rángat, nem akar menni, utána szépen megindul. Alapjárat nagyon stabil, álló helyben gyönyörűen veszi a fordulatot, de terhelésre rángat.
A gyújtás stroboszkóppal beállítva. Az alapjárat teljesen stabil. A karburátort szétszedték, teljesen kitisztították sűrített levegővel minden részét. Előtte egy ugyanilyen fuvókás, de régebbi karbival szépen ment. Az új karbi megfelelően be lett állítva műszerrel.
A gyújtásrendszer:
-vadonatúj Bosch 009 gyújtás, Pertonix elektronikai modullal
-Bosch vadiúj trafó
-Bosch vadiúj kábelek
-Bosch Platium vadiúj gyújtógyertya
Szóval itt minden vadonatúj. Kicseréltem ideiglenesen egy kifogástalan mechanikusra, semmi változás.
Ami még érdekes: Pesten voltunk 4 személlyel + tetőcsomagtartó + 110-es sebesség, és 7,1-es fogyasztás jött ki. A kipufogó teljesen tiszta lett. Viszont a motor irreálisan melegedett. Azt találgattuk, hogy nem kap elég anyagot. A gyorsítófúvóka szépen adagolja az anyagot, azt néztük, és az összes fúvóka tiszta. Ezek után már nem maradt más ötletünk, Önhöz fordulok, hátha tud valami megoldást.
Előre is köszönöm:
Nagy Gábor Attila
Kedves Attila!
Mind az alacsony fogyasztás, mind a rángatás és a melegedés utalhat a szegény keverékre.
A kettes fúvókát érdemes lenne visszacserélni nagyobbra, hátha javul valamit.
Ficzere Miklós