A motor ellustulása
Magam sohasem találkoztam még ezzel a jelenséggel, de sok sztorit hallottam már.
Egy régóta foglalkoztató, barátaim és kolegáim körében sokszor visszatérő kérdés miatt írok Neked. Ez nem más, mint a
motor "ellustulása"!
11 éve, napi rendszerességgel vezetek, sok történetet hallottam már, hogy ellustult autók hogyan keltek életre többszöri autópályás, padlógázas menettől. Magam sohasem találkoztam még ezzel a jelenséggel, de sok sztorit hallottam már.
Autószerelőtől olyat is hallottam már, hogy a dízel hamarabb lustul, mint benzines társa. A kérdésem az lenne, hogy bizonyos körülmények között valóban ellustul-e a motor, mi történik ilyenkor a motorral, miért nem ad le akkora erőt mint azelőtt, tényleg szükség van-e arra, hogy néha "kitapossuk az autó szemét", vagy pedig egy átlagos, nem őrült, de lendületes vezetési stílussal elkerülhető-e a fenti jelenség?
Segítséged előre is köszönöm!
Tisztelettel:
M. István
Kedves István!
Érdekes jelenség ez.
Valóban előfordul, hogy "nagypapás" vezetéstől ellustul az autó.
Ez attól van, hogy ilyen körülmények között nem tökéletes az égés, és nem tud kiürülni a sok szennyeződés (pl. korom), amik lerakódnak.
Tartós, magasabb fordulatszámnál emelkedik az üzemi hőmérséklet (az égéstérben is megnő a hőmérséklet), elégnek és kiszellőznek ezek a részecskék, így nem fojtják már le a motort.
Ficzere Miklós