Swift fékrezonancia
Az első fékbetétek és tárcsa cseréje felesleges pénzkidobás.
A Swift fékproblémák cikkben tapasztalt jelekkel én is találkoztam 2 Suzukin is. Végigjártam vele a hivatalos utat egészen a fogyasztóvédelemig. Eredmények a következők:
1. Suzuki Sipos Szombathely szerint minden Suzuki ilyen, ez normális.
2. A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség a vizsgálat után szóban jelezte, hogy ez nem egyszerű probléma, de dolgoznak rajta írnak majd valamit. A hivatalos levélben már a fék tökéletes volt.
Következtetés: A garancia meg a fogyasztóvédelem egy nagy kalap sz..r, nem igazán hoz eredményt. A kereskedő (Sipos) hozzáállása egyenesen nulla.
Saját tapasztalatok:
A hiba megjelenése után a kézifék menet közbeni behúzásával teljesen egyértelművé vált, hogy az autó berázásában a hátsó fék a ludas. Az első fékbetétek és tárcsa cseréje felesleges pénzkidobás. Nálam is megtörtént, de semmi értelme.
A kézifékes vizsgálatot említve köszönet helyett azt kaptam, hogy az nem arra való, hogy menet közben húzkodjuk. A hátsó fék bármely beavatkozásánál azonnal érezhető volt a változás, de sajnos a szerelőkkel jól együttműködve sem találtuk meg a megoldást 2 év és 35 000 km alatt.
Nálam a végső megoldást, a fogyasztóvédelemnél történt sikertelen kísérlet után, az autó eladása jelentette. A szerelők szerint amióta a Swiftbe Bosch fékeket raknak, azóta van ilyen problémájuk nem is kevés. A gyár hozzáállásáról nyilatkozni nem tudok, mert semmit nem segítettek. Jelenleg is használok egy Suzukit (nem saját). 30 000 van benn és ugyanúgy rázza a kasztnit fékezéskor.
A megoldást én sem tudom, de van egy sejtésem. Korábban rezgésdiagnosztikával foglalkoztam, és ez az eset rendkívül hasonlít egy rezonanciaproblémára. A gerjesztő a fék lehet, és a futóműnek a sajátfrekijével akaszkodik össze. Ehhez persze sok mindent meg kellene mérni, de szerintem ez nem az én feladatom lenne.
Hát segíteni nem tudtam de örülök, hogy többen foglalkozunk a dologgal.
Gergácz Tamás
No comment!