Furcsán pattogó BX
Ahogy szárazabb lesz az idő, megint pattogósabb-rázósabbá válik a felfüggesztés.
Engem a BX rugózása nem hagy nyugodni! 1988-as, 1.9TRD Citroën BX-ről van szó.
A következőket tapasztalom: néha a rugózás teljesen felkeményedik. A magasságállító kar legfelső állásba állítása után (a járművet pár percre így hagyva), majd normál állásba visszahelyezve legtöbbször komfortosabb lesz egy ideig.
Ezen kívül nedves, esős időben is nagyszerűen rugózik az autó, egyszerűen nem érezni az úthibákat. Ahogy szárazabb lesz az idő, megint pattogósabb-rázósabbá válik a felfüggesztés.
Ezen kívül még a nagyobb sebességgel történő autózások után válik egy-két napig puhává a felfüggesztés.
Mi lehet a baj? A hidraulika rendszer már át volt mosva, folyadék nem régi, szűrőket rendszeresen tisztítom. Futómű lógások (gömbfej, szilent,stb) nincsenek.
Várom válaszát.
Érdekes jelenség! Igazán sok összefüggést nem látok a dolgokban.
Talán a szervizállásba állítás, ami még befolyásolni szokta a rugózást, visszaengedés után.
Ilyenkor hirtelen, nagy lendülettel áramlik a hidraulika folyadék, és megmozgatja a leülepedett koszt. Egy ilyen korú autónál én már nem javasoltam volna a mosófolyadék használatát. Előfordul, hogy több kárt okoz, mint hasznot.
Lehet, kicsit (nagyon) már megkopott a munkahenger és megbillenve megszorul. A támasztó teflonok kopása elősegíti ezt a jelenséget.
Igazolhatja ezt a nedves időben javulás (keni a víz) vagy a megmozgatás, amikor elmozdulhatnak a támperselyek. Érdemes lenne próbaként kicserélni az első munkahengereket!
Bontottra gondoltam.