Számtalan Citroën probléma
Eléggé idegesítő városi használatban.
Egy eléggé súlyos probléma, betegség, meghibásodás (akárhogy is nevezzük) volt, van az autómmal.
A hidraulikus rendszer elöregedése különböző folyásokat, nyomáscsökkenést és furcsán működő autót eredményeztek. Az autót már márkaszervizbe is vittük. Ott kicserélték a hidraulikus pumpa fő nyomócsövét az eredeti ezüstös színű, lyukas, forrasztottról (ami elég jól működött) egy, a márkaszervizesek szerint gyári rézcsőre. Itt kezdődtek csak igazán a gondok.
A rézcső ahol tudott elvékonyodott, kilyukadt, az illesztéseknél behorpadt, elzáródott, folyt és ömlött, eresztette a drága LHM olajat. Ez a probléma eltávolításra került, de bizalmam a Citroën márkaszervizekben merően megingott.
Most azokra a problémákra kénék orvosolást, melyek a hidraulikus rendszer egyéb meghibásodásaiból keletkeztek. De lehet hogy már előtte is megvoltak.
1. A kormánykeréknek vissza kellene fordulni az alaphelyzetbe. Ez nem történik meg. Tudom, lehet ez elekronikai hiba is, de szerintem ez a hidraulika.
2. A kormány nagyon érzékeny nagyobb sebességeknél is. Viszont indításkor, vagy alacsonyabb sebességeknél meg akadozik, mintha nem jutna elegendő hidraulikus nyomás hozzá.
3. Az ABS néha működik néha nem. Főleg a kormány elfordítására jelzi a számítógép: ABS out of use. Kis idő múlva azonban visszaáll, és működik. Néha induláskor, az első fékezéseknél alacsony sebességen az ABS működésbe lép akkor is, ha nem kellene.
4. Csettegő hang valahonnan a hidraulikus pumpa, a főnyomócső és a másik végén levő szelepgömb felől, ami a főnyomócső rángásával, pattogásával együtt jelentkezik.
És persze ezek a problémák normális sebességen pl. 80-90km/h nem észrevehetőek. De eléggé idegesítő városi használatban. Vagy éppen az autópályán.
Mondták is sokan: ezt az autót már nem érdemes megszerelni, ne vedd meg, szemétre való, meg ilyenek. De mit csinálhatnék én, akinek az a hobbija, hogy olcsón vett rossz autókat szerelgessen a kevés szabadidejében és kevés pénzéből.
Kérlek segíts, vagy mondj nekem egy embert, internetoldalat, fórumot, klubbot, akit ennyire sok és ilyen jellegű problémákkal lehet zavarni, és esetleg még élvezi is.
Válaszod előre is köszönöm.
Rácz Gábor
Kedves Gábor!
A rézcső nem gyári. Ekkora nyomásnál nem lehet ilyen puha anyagot alkalmazni.
A kormányműben semmi elektronika nincs. Tisztán hidraulika vezérli.
Sebességfüggő, tehát bizonyos sebesség fölött (20-30 Km/h) elkezd felkeményedni. Ha ez nem történik meg, akkor vagy a kilométer kihajtás osztóműve, vagy a röpsúlyos nyomásszabályzó, ill. a spirálja van tönkre menve, vagy valamilyen más hidraulikus problémája van az autónak.
A kormány elforgatására jelentkező ABS hiba legtöbbször az eloxidált csatlakozó miatt történik.
A kattogás, a központi ill. a diravi gömb nyomásveszteségére utal. Ezeket meg kell mérni, és szükség esetén cserélni kell.
Ficzere Miklós