Mégane bejáratás

2003.08.22. 13:54

Nem sok értelme van előbb cserélni az olajat.

Kedves Autódoktor!

Az idei Renault Mégane Classic (kifutó típus) autók karbantartási útmutatójában olvasható:
olajcsere 30 ezer km futás után, vagy kétévente
légszűrő 60 ezer km
pollenszűrő 30 ezer km.
A karbantartási útmutató nyilván egyezik a gyár mérnökeinek véleményével, azonban az autógyárak a karbantartási ciklusok nyújtásával mintha a marketing szempontoknak is áldoznának. Az olajcsere ritkítása magyarázható a szintetikus olajok használatával (bár az új Toyota Avensisbe a gyár ásványi olajat javasol, és 15 ezrenként cserélteti), de a légszűrő és pollenszűrő elhasználódását, gondolom inkább a környezet befolyásolja, mint a technikai fejlődés.
Kulturált, dinamikus vezetés mellett, a hazai útviszonyokat figyelembe véve, milyen gyakran érdemes az olajat és az említett szűrőket cserélni az 1.6 16 V (110 LE) Mégane motorban? Valamint a bejáratás idején, az első ezer km után mekkora maximális fordulatszámon szabad tartósan pl. autópályán autózni ? A kezelési útmutató azt írja, hogy ezer után már korlátozás nélkül forgatható a motor, de a teljes teljesítmény majd háromezer km után ébred.
Ez azt sugallja, hogy a bejáratás legalább addig tart.
Tanácsát előre is köszönöm.

Tisztelettel köszönti:
Kakuk L. Tamás

Kedves Tamás!

A gyár előírásait érdemes betartani. Nem sok értelme van előbb cserélni az olajat.
A bejáratást pedig, bár nem írják, 4-5 e Km-ig, a terhelést fokozottan növelve kell elvégezni. A bejáratás elhagyása megnövekedett olajfogyasztást eredményezhet, amit a gyár amúgy is magas normáival hárít el, mint garanciális hibát.
Szerintem mindenféleképpen megéri, hogy ha másért nem is, a lelki nyugalomért tartsuk be ezeket az alapszabályokat. Nem fog kisebb élményt jelenteni, ha a maximális gyorsulást csak több ezer km megtétele után próbáljuk ki.

Ficzere Miklós