Golf dízel motorgenerál
Érdemes lenne gyűrűztetni?
Egy 1986-os 1,6-os dízel Golfom van.
300.000 km körül már biztosan jár (bár a km-óra kevesebbet mutat). Elég jól eszi az olajat (1 liter /3 e km). Az ereje sem a régi már. Szóval kopott a motor. 27-24-22-25 bar a hengerek kompressziója.
Jó lenne javítani a helyzeten. Kisebb olajfogyasztás, nagyobb kompresszió elérése a cél. Az idén már nem biztos, hogy szeretnék nagy beruházást csinálni, kivéve ha nagyon muszáj.
Próbálkozzak adalékkal (a MetaBondról hallottam, hogy jó)? Érdemes lenne gyűrűztetni? Vagy esetleg ki kell húzatni a hengereket (teljes generál)? Még két vizsgát (kb. 4-5 évet) minimum szeretnék vele autózni, kb 20.000 km-es éves futással.
Mit javasolsz?
Üdvözlettel:
Tamás
Kedves Tamás!
Ennek a motornak bizony kijár a felújítás.
Az, hogy mit kell vele csinálni csak szétszedés után derülhet ki. Az adalékok inkább a hasonló helyzetek elkerülése miatt jók. Kopott motort, igazán mondhatnak, amit akarnak, nem tudnak orvosolni.
Ficzere Miklós