Golf blokkcsere után
Melegen nagyobb gázadásnál se túl jellemző a füst, csak enyhén tűnik kormosnak.
Az öreg (1981-es) dízel (1,6) I-es Golfomban a régebbi, felelőtlen szerelőmnek köszönhetően blokkot kellett cserélni, mert megrepedt (állítólag nem használt nyomatékkulcsot, és túlhúzta, és már 3 tőcsavar is volt benne).
Egy hasonló állapotú (de nem repedt!) 1,6-os blokkot kapott a régi helyett. (Bár szemre is látszik, hogy nem teljesen ugyanaz a széria, mert a teknő alja lejjebb van a régihez képest). Eme motor ugyan működik, de elég nehezen indul és sok olajat kell utántöltenem.
Legutóbbi belföldi utam közben és után 2 l olajat kellett pótolnom, persze nem egyszerre (2-ből egy liter az a bizonyos olaj stop nevű lötty volt). Nem füstöl, csak indításkor, de akkor jó nagyot. Melegen nagyobb gázadásnál se túl jellemző a füst, csak enyhén tűnik kormosnak. A dúsítót viszont teljes üzemi hőfokig rajta szoktam tartani, mert azért hidegen erőteljes gáznál halványan füstöl, és az alapjárat is egyenletesebb, míg hidegen rajta van a dúsító. (Ezt viszont nem tapasztaltam az előző motorom esetében, szóval a dúsítót sokkal hamarabb vissza tudtam engedni).
15/40-es Liqui Moly Diesel olaj van benne, illetve 1 liter Olaj Stop és 1 liter 20/40-es Mol Diesel olaj.
Én csekély autós ismereteim mellett arra gondoltam, hogy a motor kopottsága okozza a gondot. Ezért furcsáltam, hogy a kompressziómérés jó eredményt hozott. Nagyobb olajtócsa sincs a garázsban álló autó alatt, bár csepegést tapasztalok.
Összefoglalva az olaj evése és a nehézkes indítás idegesít engem, a szükséges kompresszió ellenére. Mi lehet a probléma, és hogyan lehet segíteni rajta? Mégis a kopottság okozza a gondot? Mivel a blokkcsere előtt szinte tökéletes volt a jármű, ezért gondolom, hogy a porlasztó csúcsok rendben vannak, az adagoló is a régi motoré maradt.
Elnézést a hosszú levélért, de abban reménykedem, ha jól körbe írom a problémát, akkor talán több hasznos információ szolgálhat a diagnózis megállapításához.
Köszönöm válaszát!
Üdvözlettel,
M.Gergő
Kedves Gergő!
A kompresszió megléte még nem jelent semmit. Ha a gyűrűknél van olaj, az segít a tömítésben, amíg be nem indul a motor.
Az indításnál jelentkező kékes füst a szelepszár-szimmeringre utalhat, viszont gázadásnál már inkább a kopás miatt füstöl.
Persze nem tudom, hogy a blokk fel lett-e hónolva, kapott-e új gyűrűt a motor összerakás előtt, stb...
Ficzere Miklós