Kalapáló Golf GTD
Ez már nem ciripelés, hanem úgy verdes, mintha az lenne a dolga.
Örülök, hogy ismét vagy.
Na szóval van nékem egy 1988-as VW Golf II GTD-m, szép, jó állapotban.
Nincs pörgetve, minden indításkor kis ideig melegítés stb stb, szóval vigyázok rá, az előző tulaj is úgy bánt vele, mint a hímestojással. Mikor már megvettem, hidegen néha pár másodpercre ciripelést hallottam, de mindig abbamaradt. Télen kezdett el komolyabban rendetlenkedni.
Nagyon hidegben sokkal tovább ciripelt, illetve ez már kicsit komolyabb volt. Ha ilyenkor gázt kapott, akkor szó szerint kalapált a motor! De pillanatok alatt el is múlt.
Az utóbbi időben (mióta ilyen szép, meleg időnk van), iszonyatos, amit csinál! Majdnem minden indulásnál kalapál! Ez már nem ciripelés, hanem úgy verdes, mintha az lenne a dolga. Persze elmúlik. De az utóbbi időben viszont előjön menet közben is, autópályán, bárhol.
Másfél évvel ezelőtt a szerelőm csinált egy kompressziómérést, és utána, mikor visszatekerte a porlasztócsúcsokat, az egyik tű megszorult, és nem volt hajlandó mozogni. Akkor produkálta ezt a jelenséget, és komoly mértékben eregette a füstöt, és persze...kalapált. Persze akkor rögtön visszavittem, és megcsinálta. Azóta kétszer lett porlasztócsúcs cserélve, mert négy Kolbenschmidtből kettő megadta magát, aztán ugyanez. Most Monarch csúcsok vannak benne.
Kérdésem: lehet, hogy már megint megszorult valamiért az egyik porlasztócsúcs (vadiújak)? Ugyanis füstöt is köpköd kalapálásainak alkalmával, elég rendesen. Ja, és pár napja a barátnőm és én menet közben gázolajszagot véltünk érezni a kocsiban, amíg kalapált (azóta nem éreztem, lehet, hogy kintről jött).
Ha a szerelőhöz viszem a kocsit, richtig megszűnik a probléma!!! Ezt nem tudom felfogni. Mindig csinálja, de ha elviszem hozzá, abbamarad. Doki, lehet, hogy kocsi is úgy van a szerelővel, mint mi a fogorvossal? Mikor ott vagyunk a rendelőben, már nem is fáj?!
A fogyasztásom nem növekszik, érezhetően a teljesítmény sem, nyomaték sem, olajat nagyon keveset csipeget ( motorolajból is, gázolajból is)
A motor Metabonddal folyamatosan kezelve van, az előző tulajnál is volt. 315 ezer kilométer van benne, túl egy motorgenerálon, de mindig mindenki dicséri, mert egyébként nagyon szépen kerreg a motorja, és tényleg semmi
baja sincs... Akkor meg miért kalapál???
Légyszi! Segíts! Nagyon szépen köszönöm!
Tamás
Tamás!
A porlasztók kiszerelésénél fontos mindig a porlasztók alatt levő tömítések cseréje. Minden alkalommal!
Ennek hiányában előfordulhat a tű megszorulása, ill. a visszaégés. Érdemes lenne ellenőrizni az adagoló tömítését, ill. lehet, ráférne egy tisztítás is.
Egyelőre talán ennyit az olajkályháról!
Miki