Melegedő Uno Turbo

2003.09.26. 13:12

A vízpumpa lehet-e az oka az összes meghibásodásnak?

Tisztelt Autódoktor!

Autóm egy '86-os Fiat Uno 1.3 Turbo i.e., és a hűtőrendszerével van problémám.
Az egész a melegebb napok eljövetelével kezdődött: egy dugóban felforrt a vizem, de ennek csak az volt az oka, hogy nem működött a venti. Csere.
Aztán egyre melegedett az idő, és mindenféle problémák akadtak: egy-egy elért vagy lecsúszott cső miatt ment el a víz(ettől levegős is lett a rendszer), mikor ezeket megcsináltam, akkor meg a vízpumpánál kezdett el csöpögni. Gondoltam, mielőtt kicserélem megpróbálkozom valamilyen tömítő adalék használatával. Egy hűtőtisztítással együtt ezt meg is tettem. Utána nem láttam foltot az autó alatt, vagy ha igen, az csak pár cseppnyi volt.
Viszont a tartályból folyamatosan eltűnt a víz. Gondoltam rá, hogy esetleg hengerfejes lett, de annak sem mutatja jelét. Aztán 1 héttel ezelőtt egy hosszabb út után megállva (szerencsére már a ház előtt) elengedte az összes vizet a pumpánál.
Kérdésem az, hogy a vízpumpa lehet-e az oka az összes meghibásodásnak? Hozzátartozik még, hogy elég gyorsan bemelegszik, ha úton vagyok tartja a 90 fokot, viszont ha lassabb tempóban kell menni, gyorsan eléri a (mutató szerint) 100-110 fokot is. Hozzáteszem a ventillátor kb. 115 fokon kapcsol be. A víz - azt az egy esetet leszámítva - még nem forrt fel 1x sem. A termosztát is lehet ludas? Mit tegyek?

Tisztelettel:
Levente

Kedves Levente!

A víz eltűnése lehet a vízpumpa hibája. Azt cserélni kell.
A hűtőtömítőket nem tartom szerencsés megoldásnak, mert eldugíthatják a finomabb járatokat, mint például a fűtésradiátort is.
A 115 foknál bekapcsoló ventilátor nem jó! Túl magas érték, ilyenkor a kiegyenlítőtartály sapkájánál is lehet vízveszteség, mivel az a meg növekedett nyomás miatt nem zár rendesen. A ventilátorkapcsoló gombát kéne ellenőrizni, ill. cserélni.

Miki