Biodízel, biodízel

2003.11.03. 13:56

Common-rail motornál már hallottam meghibásodásról...

Szia Doki!

A biodízeles cikkhez:
A Szigeten idén kint volt a Zöld Udvarban egy átalakított VW Golf, ami teljes egészében repceolajjal megy. Németországban párezer helyi kreditért megcsinálják az átalakítást (attól függ, hogy milyen technikájú a befecskendezés - állítólag megy a legújabb common rail cuccokkal is), hogy lehessen dízelmotorba repceolajat rakni (napraforgó azért nem jó, mert könnyebben bedermed, illetve technológiai gondok miatt több benne a lebegő "kosz", ami tömíthet).
Sajnos, vagy szerencsére az átalakítás egyirányú, tehát utána a normál gázolaj korlátozottan használható. Viszont tényleg olcsó, és kellemes a sültkrumpliszag is. A tulaj szerint nincs érezhető teljesítményváltozás. A motorházba bekukkantva a legszembetűnőbb változás egy apró hűtő, ami az olajat hűti pluszban, a többi nekem kínai volt. Ja, és ez nem az észterezett olaj, hanem a normál, sajtolt fajta.

Nagy Dénes

Dénes!

Én már tankoltam biodízelt Németországban, sőt ismerőseim rendszeresen járnak ki, és ott csak ezt tankolják. Egyik autó sincs átalakítva repce üzeműre, mégis gond nélkül működtek vele. Sőt! Nőtt a teljesítményük és csökkent a fogyasztásuk. Nálam ez 0,5 l/km volt.
Úgyhogy, nem értem, milyen átalakításról lehetett szó. Igaz, common-rail motornál már hallottam meghibásodásról, bár nem bizonyított, hogy ez okozta volna.

Ficzere Miklós