Honda Civic CO
A katalizátor működését érdekes, radírszagú kipufogógáz jelzi.
Azt szeretném megtudni, milyen kárt csinál az ember a váltóban, ha rossz váltás (kuplungolás) miatt reccsen egyet a váltó. Többször előfordult már velem, de nem tudom milyen következményei vannak. Talán ha tudnám, jobban odafigyelnék.
Egyébiránt egy 1991-es, 16 szelepes HONDA Civic VTi-ről van szó. A váltó nagyon pontosan és finoman működik (egyelőre).
Más: lejárt a zöldkártyám de nem állították ki az újat, mert kb. 10-szeres CO szintet mértek a megengedetthez képest. Azt kérdezték, működik-e a katalizátor. Az autót első tulajtól vettem egy hónapja, neki semmilyen gondja nem volt, bár nagyon keveset használta.
Lehet, hogy ha sokat áll egy autó, a lerakódásoktól elromlanak a kibocsátási értékek? Azt mondták, menjek vele vagy 20 km-t 150-nel, akkor lehet hogy kitisztul. Én ebben nem nagyon hiszek...
Vigyem el márkaszervizbe, ahol diagnosztizálják a probléma eredetét? Lehet hogy csak a lambdaszonda ment tönkre? Hogy állapíthatja meg egy laikus, hogy működik-e a katalizátor?
Üdvözlettel,
Gergely
Kedves Gergely!
A váltóban a recsegtetéskor a kapcsolófogakat daráljuk, kerekítjük
. Szélsőséges esetben a végén a kapcsolást lehetetlenné teszi, ill. kidobálja a fokozatokat.Valóban, ha ellustítjuk az autót, akkor bizony leromlanak a károsanyag-kibocsátási értékek. Ilyenkor egy kicsit meg kell húzatni, vagy magasabb sebességgel kell menni pár kilométert. Ez nem azt jelenti, hogy üveghangon kell járatni, hanem, hogy bizony a megszokottnál magasabb fordulaton kell váltani, és, ha lehet, ki kell menni az autópályára, ahol a megengedett legnagyobb sebességgel kell menni 10-15 kilométert.
A katalizátor működését érdekes, radírszagú kipufogógáz jelzi. Nem összetévesztendő a túldúsított keverék szagával, ami ugyan édes, de maró és émelyítő szagú.
Miklós