Megfőtt Mondeo
Mennyi ideig bírják ezek a motorok a túlhevülést?
Ford Mondeo 1.8, 1997-es, jelenleg diagnosztizálva: megfôtt a motor. Ez egy ZETEC motor, modern - agyonbiztosítva, most pedig itt állok valószínûleg nagyobb költségekkel mint 20 éves autós múltamban bármikor.
Szóval a hibajelenségek úgy kezdődtek, hogy a klíma szép lassan elmúlt Pesttôl Gyôrig. Látszólag mûködött - de nem hűtött. Eléggé lekötötte a figyelmemet (az adott hőmérsékleti viszonyok mellett), szóval azt nem igazán tudom, hogy a motor hőmérséklete változott-e drasztikusan vagy nem, de hirtelen a motor leállt, és a kocsi teljesen szabadon gurult, amíg le nem parkoltam vele döbbenten a leállósávban.
Motorház alól füst és gőz, amperszag. Tűzoltókészülékkel a kézben lekaptam az akkusarut (én már láttam elektromosan kiégett autót), amit, miután sem kiégett biztosítékot, sem olvadt szigetelést nem találtam - legalább az ablakok becsukásáig és a vészvillogó működtetésére visszakötöttem - szerencsére minden további elektromos jelenség nélkül.
Ma kibontották a motort (Győrben márkaszervizben), a vezérműszíj (lánc?) fogai ledarálódtak, a vezérmű összeakadt, a motor beállt, valószínûleg megfőtt. Nem beszélve arról, hogy az utolsó kifejezést sem értem egészen pontosan, vagyis, hogy miért beszélünk főzésről, ami nyilván egy vizes folyamat - borzasztóan elkeserítőnek hallatszott az egész.
Szóval mi történhetett, milyen védelem van ez ellen beépítve ezekbe a kocsikba, és ha van, miért nem működött?
Mivel a hagyományos ellenőrzés "víz-olaj-OK" 150 km-rel hamarabb Pesten megtörtént - Mi az amit én tehettem volna?
Figyelembe véve, hogy nem túl hosszú ideig vonta el a figyelmemet a klíma, hiszen közben vezettem - Mennyi ideig bírják ezek a motorok a túlhevülést?
Válaszaidat elôre is köszönöm,
Tisztelettel
Zalai Péter
Kedves Péter!
A klíma megszűnése a meleg motor miatt is megtörténhetett
, mivel a klímavezérlő figyeli a motor hőmérsékletét is, és, ha az a normál üzemi hőmérséklet fölé emelkedik, akkor kikapcsolja. Egyrészt, hogy ne terhelje a motort, másrészt, hogy a klíma hűtője, ne bocsásson ki több meleget az amúgy is forró vízhűtőre.A motorokba általában nem építenek semmilyen túlmelegedés elleni védelmet. Egyrészt mutat a hőmérő, másrészt megemelkedett hőmérsékletnél egy vészlámpa kivillan.
Lehet, hogy nem a vízhiány és az olajhiány miatt melegedett túl a motor, hanem egyszerűen nem működött a magasabb fokozat a ventilátornál, ill. valamilyen okból leállt a ventilátor. Persze valószínűleg hiába találgatunk, amúgy is eső után köpönyeg.
Ficzere Miklós