Citroën Xsara hűtőventilátor
Elképzelhető, hogy egyszerűen csapágyasak lettek.
Azt szeretném megtudni, hogy mennyi esélye van annak, hogy Xsara I. 1.6 SX klímás autóm, 3 és fél éves 55 000 km, mindkét hűtőventilátora egyszerre legyen csapágyas?
Néhány napja az autóból, a motortér felöl időnként éles nyiszogó hangok hallatszottak. Elvittem a szervizbe, ott a jelenség nem volt hallható, nem találták a hiba okát. Hazafelé a zajok ismét hallhatók voltak. Lendületből vissza a szervizbe, ahol a meleg motor jellegzetes hangot adott, a szerelők némi kutakodás után megtalálták a hiba forrását. A diagnózis: mindkét ventilátor lóg, ha városi toporgásban bekapcsol, akkor hozzáér a körülötte lévő terelőgyűrűhöz, így a surlódás adja a hangot.
Javaslatuk: a hűtő vonatkozó részének szétbontása után megállapítható a ventilátorok pontos típusa (állítólag három különböző beszállító van), majd meg kell rendelni és néhány nap, hét múlva a csere (2x70.000.-) következik.
A nyáron egy balesetmegelőző autópályamanőver során az autó bal eleje a szalagkorlátnak ütközött. A javítás során az első műanyagelemeket cserélni kellett, a tartószerkezet is elgörbült, melyet szintén javítani kellett (Casco 500 000.-).
Akkor a ventilátorok esetleges sérülésének semmi jele nem volt. Kérdésem tehát: meghibásodhat egyszerre minkét ventilátor (ezek a jelek kb. egy hete jelentkeztek először), burkoltan az a feltevésem, hogy a baleset, vagy esetleg a javítás során történhetett valami velük.
Kérem, segítsen kételyeim eloszlatásában.
Válaszát várva:
Dobai János
Kedves János!
Előfordulhat, hogy megsérült a tengelyük, ütést kaptak, és emiatt mentek tönkre
, de elképzelhető, hogy egyszerűen csapágyasak lettek. Én inkább az első variációt tartom valószínűbbnek.Lehet, nem vették észre, vagy nem foglalkoztak vele.
Ficzere Miklós