Audi 100-hengerfejtömítés
Azt mondták, hogy a blokkban nyúlik a menet de én ezt nem hiszem.
Van egy 1987-es Audi 100 dízelem, amivel már öt éve vagyok együtt, és megtapasztaltam már minden betegségét, amit a tervezés során elrontottak, de egy problémát nem tudok megoldani, és ez a motor, ehhez kérném a segítséged.
Szerencsére nekem nincs gondom a hengerfejjel, nekem a hengerek fújnak össze 15-20 ezrenként, ilyenkor melegszik a víz, nehezen indul, füstöl. Kipróbáltam már a hengerfej csavarok cseréjét. ELRING tömítés, gyári lehúzás és mégsem jó. Amikor szétmegy, és szétszedem a hengerfej-csavarok lazák (nem roppan), pedig szabályosan csináltam mindent az összerakásnál. Azt mondták, hogy a blokkban nyúlik a menet de én ezt nem hiszem.
Szerinted a csavarok közt lehet különbség ? Miért nem recsegnek a csavarok, mint a gyári motornál?
Előre is köszönöm.
Tibi
Kedves Tibi!
A hengerfejcsavarok lazaságát nem igazolja az, hogy nem roppannak!
Ilyen rövid idő alatt még nem tud igazán belesülni a helyére, ill., ha nem száraz a menet vagy elforognak az alátétek, akkor sem feltétlen ropognak!
Gondolom a két középső hengernél fújja át a tömítést. Nagy valószínűséggel vetemedett a blokk. Sajnos ezen csak a motor szétszerelése és a blokk síkolása segít.
Amikor legközelebb szétszeded, akkor szerezz egy élvonalzót és nézd meg, tényleg el van-e vetemedve?
Miki