Golf I dízel: hengerfej

2004.01.23. 10:49

Mert nem jó, ha alapjáraton melegszik fel.

Tisztelt Autódoktor!

Van egy 1-es Golf 1.6 dízel autóm. 3 éve van nálam azóta 70 eKm körül mentem vele.
Jól viselkedett, semmi komoly gond nem volt vele. Valószínűleg a megvétele előtt nem sokkal lehetett felújítva. Olajat, szűrőket mindig időben cseréltem.
Tavaly télen azonban észrevettem, hogy olaj úszkál a kiegyenlítő-tartályban. Hengerfejpakolást kellett cserélni. Ez azért volt nekem furcsa, mert sose hajtottam meg hidegen, sőt melegen se nagyon. Mivel kint áll a szabadban, komoly hidegben percekig járattam (amíg levakartam róla a havat). A szerelőm szerint azonban lehet, éppen ez volt a baj, és ezért lett hengerfejes. Mert nem jó, ha alapjáraton melegszik fel.
A kérdésem a következő:
Ilyen autót, mint az 1.6 D, ami állítólag kényes a hidegen meghajtásra, hogyan szabad kemény hidegben használni? Szabad-e járatni vagy tényleg árt neki? Van egy Suzukink, azt csak nagyon rövid ideig (kinyitom a kaput, kiállok, becsukom a kaput ) szoktam járatni. Talán ezt se lenne szabad?
Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel:
B. Gábor

Kedves Gábor!

Az örvénykamrás motorokat, mint ezt is, kímélni kell hidegen, mert hajlamosak a hengerfejrepedésre

.
Az alapjáraton járatás csak annyiban lehet káros, hogy a korom nehezebben ürül a motorból, azonban ez egy városi szötymörgésnél nem károsabb, úgyhogy nyugodtan lehet alapjáraton járatni. Persze ugyanilyen jó, ha nem terhelve, kis gázzal haladunk vele, míg üzemmeleg nem lesz.
A nem örvénykamrás motorokat is célszerű melegíteni, ill. nem terhelni hidegen, hisz nem csak a hengerfej sérülhet, hanem minden más is. A motorokat üzemmeleg állapotra tervezik, ilyenkor ideális a fogyasztásuk, legkisebb a kopásuk és legjobb a hatásfokuk.

Ficzere Miklós