TDI: nehézkes indítás
Ha valamelyik is rossz, akkor érdemes mindet cserélni.
A következő a kérdésem:
Egy 130.000-et futott 2.5TDI motorral rendelkező 4 éves autó hideg téli napokon csak sokadik izzításra, önindítózásra indul be. Nem füstöl, nem eszi az olajat, semmi probléma, jól megy.
Milyen okai lehetnek a nehézkes indulásnak? Utána napközben már hiába hűl le, pöccre indul, gondolom nem fagy át annyira.
Izzítógyertya? Kérdésem vonatkozna az izzítógyertyára: Kell-e cserélni, és ha igen, milyen gyakran? Ha nem gyárit, akkor milyen márkát érdemes előnyben részesíteni? Valamint mennyire megtérülő hosszabb távon az állófűtés utólagos
beépítése?
Az izzítógyertyák elhasználódását pontosan jelzi az indulás nehézsége.
Ilyenkor ellenőrizni kell, és ha valamelyik is rossz, akkor érdemes mindet cserélni. A márkát nem jelölném. A gyári vagy a gyárival megegyező minőség ajánlott.
Az állófűtés nagyon jó dolog. A megtérülése inkább a komfortban mutatkozik, hiszen nem tudhatjuk, nélküle mikor menne tönkre a motor.
Viszont nagyon kellemes dolog egy meleg, jégtől és hótól mentes autóba ülni. Szóval, szerintem egyéni döntés, megéri-e?
Ficzere Miklós