VW Polo-termosztát
A nagy dugóban észrevettem, hogy a kocsinak nincs fűtése.
Karácsony előtt a nagy közlekedési dugóban észrevettem, hogy a kocsinak nincs fűtése. Este a garázsban megnéztem, hogy a hűtőfolyadék rendben van-e. Rendben volt, csak a visszafolyást találtam gyengének.Visszazártam a túlfolyótartályt, és irány a VW-szerviz, de mire araszolva odaértem, felforrt a vizem. Megállapitották, hogy a vízpumpát és a termosztátot cserélni kell.
Azóta ugyan van fűtésem, de a vizhőmérőm, ami odáig félállásba volt, most alig hagyja el a fekete pontot. Az a gyanúm, hogy egyszerűen kivették a beragadt termosztátot. Tény hogy a kocsit én kb.3000-3500 fordulatig hajtom.
A kocsi 1999-es VW Polo classic, 1600-os hengerenkénti befecskendezéses.
Feri
Kedves Feri!
Elképzelhető, bár nem értem miért tették volna! Kivétel után semeddig sem tart beletenni az újat!
Ellenőrizni úgy tudod, hogy járatás közben figyeled a vízcsöveket. A hűtő felső csövének a motor teljes bemelegedéséig nem szabad átmelegednie. Pontosabban, nem forrósodhat fel.
Ha felforrósodik, és közben alacsony hőmérsékleten is melegszik a hűtő, akkor bizony vagy nincs benne termosztát, vagy ki van akadva.
Ficzere Miklós