Peugeot 306 HDI: tuning
A tuningban nem az olcsóságot kell nézni, hanem hogy mit ér.
A nem beteg, de nem is aszfaltszaggató autó egy PSA konszern 2.0 hdi motorral felszerelt utolsók között eladott 306-os, ami jól szolgál, de a tulajdonosa gyorsulásra is használná... Mert nemcsak nézni jó, hanem csinálni is, és nem jó az a tudat, hogy a mai dízelek közül enyém a leggyengébb, a maga 90 lóerejével.
Tavasszal beültetnék egy chiptuningot, egyrészt ebben kérném tanácsodat, másrészt engem se nyugtat meg 100 %-ban a dolog, ezért azt szeretném megkérdezni, hogyha információim nem csalnak, akkor a 110 és a 90 lovas hdi között a különbség az intercoolerben leledzik, nem lenne megnyugtatóbb és ésszerűbb egy ilyet belebarkácsolni? Elvégre szériában gyártják, míg a chipet nem. Lehetséges ez a művelet?
Ha igen, hol lehetséges ezt megvalósítani, vajon a márkaszerviz foglalkozik ilyesféle okossággal? Nem 200 lóerőt szeretnék, csak lépést tartani a többi dízellel, chippel is 110 lóerő körülire lehetne tenni, intercoolerrel is, de melyik az olcsóbb, biztonságosabb?
előre is kösz - Gábor
Kedves Gábor!
Nem csak az intercooler a különbség a két motor között
. Más a turbójuk és más a motorvezérlő elektronika is. Az apróbb dolgokról nem is beszélve.Továbbra sem javasolnám kizárólagos megoldásként a chiptuningot. Mindenféleképpen valami más megoldással kéne kezdeni. Mondjuk hengerfej tuninggal.
A tuningban nem az olcsóságot kell nézni, hanem hogy mit ér. Magában a chip csak keveset, és azt sem igazán jól. Ha érdekel valami normális megoldás, nyugodtan keress meg. A megoldásokból rengeteg variáció létezik.
Ficzere Miklós