Honda Civic, indítási nehézségek - frissítve
Elképzelhető, hogy a tápszivattyú reléje rosszalkodik.
A következő problémám adódott az 1989-es 1.5i Honda Civic autómmal.
Alapértelmezésben a gyújtás ráadásánál, amikor a Check Engine lámpa elalszik, akkor halk kattanást lehet hallani, ha jól
tudom, akkor ez az injektor hangja. Meleg motornál való indításkor viszont ugyanúgy elalszik a lámpa, viszont a
kattanás elmarad, és a motor sem indul be, majd indítózás közben az ECU 3-as és 16-os hibakódot ad vissza (MAP szenzor, injektor).
Többszöri próbálkozás után (csak a gyújtás ráadásával) ha lehet hallani a kattanást, akkor a motor beindul, mi lehet ennek az oka?
Üdvözlettel:
Bodnár András
Kedves András!
Elképzelhető, hogy a tápszivattyú reléje rosszalkodik. Melegen előfordulhat, hogy nem húz be. Azonban ez csak egy ötlet, nem biztos diagnosztika. Mindenféleképpen keressen meg egy injektor szerelőt!
Ficzere Miklós
Helló Miklós,
Bocsáss meg, épp elkaptam a levelet. Felkeltette az érdeklődésem, mert a típus, az évjárat, és a hiba is megegyezik azzal, amit én is tapasztaltam.
A hibát megtaláltam, elhárítottam, kérlek juttatsd el a megoldást Hondás kollegámnak, nehogy elfizesse a gatyáját egy egyszerű hibáért.
A fent említett jelenségért a motorháztető nyitókilincse mögött (az utastérben) lévő relé forrasztása a hibás.
Ebben a tokban két relé van. Szétnyitva a dobozt, az egyik relé lábának forrasztása körbe van repedve (mint az ilyen korú TV-ken megszokhattuk, beszűkül a kép).
Ez a hiba egy forrasztópákával, gyantás forrasztó ónnal bárki álltal elhárítható, (célszerű mindet átforrasztani, +15év) mindössze 20 perces kormány alatt fekvés az ára.
Elöre köszönöm.
Tisztelettel,
Fercsel Viktor