Befagyó kézifék
A megoldás igazán csak a csere lehet.
Két apró kérdésem volna, amelyek inkább idegesítő, mint jelentős problémákra vonatkoznak. Egy két és fél éves Astra Classic 1.4-et hajtok.
Az egyik bajom az, hogy ilyen hidegben felhúzott kéziféknél időnként hajnalra befagy a kézifék. Ilyenkor vagy nagy gázzal indulva elenged, vagy vissza kell menni egy fél vödör forró vízért, azt ráönteni... Erre azt mondták a szervizben, hogy ez van, együtt kell élni vele, vagy nem kell felhuzigálni a kéziféket. Mivel domboldalon lakom, az utóbbi elég nehezen elképzelhető. Nagyobb hóban olyan is volt már, hogy nem tudtam elindulni, mert az első kerekek csúsztak, nem tudták a beragadt kézifékkel a kocsit megmozdítani.
A mási egy esztétikai hiba. Mivel lehet az ajtó műanyag díszlécét visszaimádkozni a helyére, ha elengedett a ragasztás? A pillanatragasztó azt hiszem kicsit brutális módszer lenne.
Kösz:
Attila
Kedves Attila!
Sajnos ez előfordul
. Általában akkor esik meg, ha a kézifékkötél háza, vagy a végeinél levő gumiharang sérült, így víz kerül bele, és bizony az megfagy!A megoldás igazán csak a csere lehet, bár lehet próbálkozni szintetikus kenőolajokkal is, viszont kétséges a kimenetel. Sajnos a dobfék jellegzetessége, hogy a belekerült szennyeződés, a fékpor és a nedvesség nem túl könnyen tud belőle távozni. Ezeket időnként érdemes kitisztítani. Szintén okozhatja a jelenséget.
A lejött műanyag részeket, kétoldalú ragasztóval (csak jó minőség) lehet ideig-óráig visszaragasztani. Persze ezzel érdemes egy lakatoshoz fordulni, nekik szokott lenni ilyen spéci ragasztójuk. A pillanatragasztó erre alkalmatlan.
Ficzere Miklós