Szamara köpi az olajat
A megnyugtató megoldás ezekben az esetekben a motor megbontása és javítása.
Tisztelt autodoktor!
Több dolog miatt is megnőhetett. Az egyik, hogy elkoptak a motoralkatrészek (gyűrű, hüvely), a másik lehet, hogy leragadtak a gyűrűk.
Ellenőrizni kellene, hogy nem túl kokszos-e az olaj, ill. a motor belsejében nem túl nagy-e a lerakódás. A vastag, fekete lerakódás jelezheti a motor és a gyűrűk kokszosodását. Elképzelhető még gyűrűtörés is, bár ez jellegzetes csattogó hanggal jár. Ilyet nem említett.
A teljes és megnyugtató megoldás ezekben az esetekben a motor megbontása és javítása. Elképzelhető még, bár inkább csak elméleti síkon, hogy a levegőszűrő-ház szívócsöve el van dugulva, bár ez igencsak nagyon legyengítené a motort is. Ilyesmiről sem írt.
Szeretném megkérdezni, mi lehet a hibája az 1300 cm3-es Lada Szamarámnak, ha a levegőszűrőm állandóan tele van olajjal, és kb. 300 km-en ként kell cserélnem! Ennyi idő alatt fél-egy liter olajat szívott fel. És mi lehet erre a hibára a megoldás?
Tisztelettel
Für Zoltán
Kedves Zoltán,
A probléma abból adódhat, hogy túl nagy a kartergáz
.Több dolog miatt is megnőhetett. Az egyik, hogy elkoptak a motoralkatrészek (gyűrű, hüvely), a másik lehet, hogy leragadtak a gyűrűk.
Ellenőrizni kellene, hogy nem túl kokszos-e az olaj, ill. a motor belsejében nem túl nagy-e a lerakódás. A vastag, fekete lerakódás jelezheti a motor és a gyűrűk kokszosodását. Elképzelhető még gyűrűtörés is, bár ez jellegzetes csattogó hanggal jár. Ilyet nem említett.
A teljes és megnyugtató megoldás ezekben az esetekben a motor megbontása és javítása. Elképzelhető még, bár inkább csak elméleti síkon, hogy a levegőszűrő-ház szívócsöve el van dugulva, bár ez igencsak nagyon legyengítené a motort is. Ilyesmiről sem írt.
Ficzere Miklós