Kispolszki-kompresszió

2004.03.16. 22:23

Az elkopott fémet csak cserével lehet pótolni.

Szia!

Van egy Kispolszkim (is). Már benne van a korban, sokat is költöttem rá, de még remekül működik, így valószínű, hogy már nálam is marad. Műszakilag rendben van, gyorsulással sincsenek gondok, és négy személlyel (!) is még 100km/h fölé vihető. A legutóbbi zöldkártyánál azonban mértünk egy kompressziót, és hát az már nem volt a legfényesebb (amit a szelephézag beállítás javított, de már nagyon érezhető, hogy kopott a moci!). A motort már megbontani nem nagyon akarom.
A kérdésem, érdemes-é Csodaszerrel próbálkozni /pl: Metabond old v. Engine RESTOREr, stb./? Javíthat-e ez a dolgon? Ha igen, akkor te milyen adalékot/szert ajánlasz? Ha nem, akkor miért nem? (Van-e hatása a szernek, nem lesz-e függő az autó az első adalékolás után, azaz ha később már nem adom a gépállatnak, nem lesz-e roszabb a dolog?)
Megköszönném a részletes válaszodat, mert többen is vagyunk, akik már-már muzeális, (de jó állapotú) autóikat még egy ideig hajtani szeretnék!

Köszönettel:
Gábor és a Munkatársak

Kedves Gábor!

Lehet, hogy nem a motor kopott.


Azt írod, hogy a szelephézag-állítás után javult a kompresszió. Ezek szerint nem volt hézag?
Ebben az esetben elképzelhető, hogy a szelepek vannak beégve. Érdemes lenne levenni a hengerfejet, úgysem kell hozzá hengerfejtömítés, így csak munka van vele, anyagköltség szinte semmi. A hengerfej levétele után a szeleptányéroknál öntsétek fel benzinnel és figyeljétek, hogy elszivárog-e a benzin. Ha elszivárog, akkor be kell csiszolni a szelepeket, és remények szerint jobb lesz mint volt.
Az adalékok kopott motornál nem segítenek semmit. Az elkopott fémet csak cserével lehet pótolni. Mondhat bárki bármit.

Ficzere Miklós