Opel Astra, erősítés

2004.03.17. 15:18

Hiába 75 LE ez az autó is, mint a nyolcszelepes Astra, amit előtte hajtottam, ég és föld a kettő...

Kedves Doktor Úr!

Két hónapja boldog tulajdonosa vagyok egy új Opel Astra 1,2 16v gépjárműnek, melybe kb. 3500km-t sikerült beletennem, néhány technikai jellegű kérdésem lenne ezzel kapcsolatban:
- Van egy gyár által javasolt olajcsere 3-5000 km között, miben tud ez segíteni, ha ez tényleg olyan hasznos, akkor miért nem kötelező, én ezt a javasolt dolgot egy kicsit pénzlehúzásnak érzem
- A használati utasítás szerint 95-ös benzinnel kellene tankolni, ismerősöktől hallottam, hogy 98-asssal jobban is megy, és kevesebbet is fogyaszt, mi erről a véleménye?
- A motor alacsony fordulaton nagyon vérszegény, ezen szeretnék segíteni egy sportlégszűrővel, csak nem tudom, nem ártok-e ezzel a motornak - élettartam és egyéb károsodások - illetve nem tudom, hogy ez mennyiben befolyásolja a garanciát, amit értelemszerűen nem szeretnék elveszíteni. Több helyről is hallottam, hogy így jobban megy a kocsi, és még kevesebbet is fogyaszt, ez igaz, vagy ez is csak egy érzéstuning?
- Tud-e olyan chiptuningot ajánlani, ami mellet megmarad a gyári garancia, illetve van-e értelme, és nem csökkenti-e a motor élettartalmát, és növeli meg a szervizköltségeket?
Az autót 85 %-ban Budapesten, a maradék részben pedig autópályán használom.
Hiába 75 LE ez az autó is, mint a 8 szelepes Astra, amit előtte hajtottam, ég és föld a kettő, a menetdinamikát tekintve nem az új a nyertes...ezen szeretnék egy picit segíteni.

Köszönettel:
Péter

Kedves Péter!

Teljesen az ön döntésén áll, hogy cseréli vagy sem.

Igazából azért javasolják, mert az első pár ezer km-en a kopás sokkal nagyobb, mint később, az olaj jobban ki van téve a terheléseknek, elképzelhető, hogy hamarabb elveszti a fontos tulajdonságait.
Nyugodtan használhatja a 98-as benzint. Ki kell próbálni, hogy valóban érdemes-e vagy sem.
A sokszelepes motorok főleg magasabb fordulatszám tartományokban adják le a nyomatékukat. Ezért pörgetni kell őket. Ilyenkor minden paraméterük kedvezőbb.
A sport levegőszűrő nem fog igazán sokat dobni, ráadásul megbontás és nem gyári alkatrész használata miatt elvehetik a garanciát.
A chiptuning automatikusan a garancia megszűnését vonja maga után. Ez vonatkozik mindegyik megoldásra.

Ficzere Miklós