Renault Kangoo, vásárlás után
A javításokat el lehet végeztetni bárkivel, akinek ez a szakmája.
Néhány napja nagyot fordult (autós) életem. 18 éves Ford Escortomról átnyergeltem egy 5 éves, 130 000 km-t futott
1.2-es Kangoo-ra. Mivel ez a valaha volt legfiatalabb és legdrágább autóm, szeretném sokáig nyugodtan és probléma-
mentesen használni. Kérdéseim az általános szervizeléssel kapcsolatosak:
- Érdemes-e olajcserénél ú.n. tisztító adalékot adni a régi olajhoz?
- Van-e értelme egy hajtóműolaj-cserének? (manuális váltó)
- Neves olajmárkák drága termékei valóban nyújtanak-e extra minőséget, vagy tiszta marketing a dolog?
- Cserélhetem-e a hűtőfolyadékot tiszta fagyállóra, vagy célszerű valamilyen arányú deszt. vizes keverés?
- Sajnos kideríthetetlen hogy lett-e vezérműszíj cserélve.Cseréltessem????
- Ilyen jellegű általános karbantartási munkákkal érdemes-e márkaszervizhez fordulni, vagy inkább a régi mindenes szakihoz?
Válaszod előre is köszönöm,
Balázs Károly
Kedves Károly!
Olajcserénél, ha nagyon szennyezett az olaj, akkor érdemes tisztító adalékot alkalmazni.
A hajtóműolajat elvileg nem kell cserélni, de nem árt.
Javaslom, hogy a gyár által előírt olajmárkát és típust alkalmazd. Nem marketing!
Tiszta fagyállót semmiképpen se tegyél magába bele, mindenféleképpen hígítani kell desztillált vagy ioncserélt vízzel. Kb. 30-35 %-os fagyállókeveréket ajánlatos beletenni.
A vezérműszíjat érdemes kicserélni, hiszen mi van, ha még nem volt cserélve? Szakadása nagyobb kárt okoz, mint a javítás költsége.
A javításokat el lehet végeztetni bárkivel, akinek ez a szakmája, a lényeg, hogy legalább már egy-kettőhöz legyen szerencséje, ne most lásson ilyet először!
Ficzere Miklós