Fiesta-kompresszió
Nem érdemes vele foglalkozni, ha nem produkál hibát.
Van egy 91-es, 1.3i Ford Fiestám, ami, bár nem mai gyerek, de nagyon jól kiszolgál. Szerencsére az apróbb karbantartási munkákon kívül még komolyabban nem kellett hozzányúlnom.
A minap egy szervizben megmérték az autó kompresszióját, ami szelepállítás után rendre 8-10-8,5-8 volt az előírt 13-16 helyett, szemben az általunk mért szelepállítás előtti 10,2-10,5 helyett. Ezzel szemben jól húz az autó, és a fogyasztása is 6 liter körül van.
Mit javasol, ha kb. 10 000 km-t mentem el eddig az autóval, és még kb. 2 évig szeretném használni anélkül, hogy gyűrűzés miatt meg kellene bontani az autót, hisz nincs kigyengülve? (ajánlottak nekem motoröblítő adalékot, amit olajcsere előtt kell betölteni)
Várom mielőbbi válaszát!
Tisztelettel:
Derdák Csaba
Kedves Csaba!
A kompressziómérők között is jelentős különbségek vannak, így annak is betudható a más mérési érték.
Véleményem szerint nem érdemes vele foglalkozni, ha nem produkál hibát. A motoröblítő ártani nem fog, azonban nem kell hozzá nagy reményeket fűzni.
Ficzere Miklós