Honda Civic-olajfogyasztás
Itt valószínűleg kopás a hiba.
1990-es Honda Civicem (fél éve vásároltam) 1,6i, 126LE, 1000 km-en kb 1,1 l olajat fogyaszt.
A szelepszár szimeringeket 5 hónapja kicseréltettem, amikor a hengerfejtömítés cseréje miatt szétszedték a motort, de várakzásommal ellentétben ez nem csökkentette az olajfogyasztást. Szivárgás nincs.
Az óra szerint 209000 km van a kocsiban, bár a kilométeróra számai nem állnak teljesen egy sorban, ezért lehet, hogy állítottak rajta. Utána néztem néhány speciális hézagtömítő, felületi súrlodáscsökkentő anyagnak (Prolong, Metabond C2), amik állítólag csökkentik az olajfogyást, és újra rugalmassá teszik a gyűrűk éleit, de konkrét műszaki paraméterekkel nem találkoztam arra vonatkozóan, hogy mi az a határ, ahol még megéri a használat.
Kérdéseim a következők:
-Milyen kompressziócsökkenés és olajfogyás esetén érdemes még ezekkel az adalékokkal kisérleteznem, mielőtt gyűrűztetni vinném a gépet?
-Okozhat-e nagyobb mértékű olajfogyasztást az, hogy 1,5 éve a teljes gyújtáselektronikát kicserélték Honda VTi elektronikára, ami állítólag +10LE-t is hozott?
-Ön milyen adalékanyagot ajánlana leginkább?
Válaszait előre is köszönöm, tisztelettel:
Feil Roland
Kedves Roland!
Ezek azok a problémák, amiken egyik adalék sem segít.
Sajnos ezek a motorok hajlamosak az olajcsipegetésre, főleg nagyobb futásteljesítmény után.
Az adalékok csak akkor segíthetnek a kompresszió csökkenésénél, ha azt a gyűrű leragadása okozza. Itt azonban valószínűleg kopás a hiba.
Ficzere Miklós