Chiptuning: miért ne?
Olvastam, hogy nem ez az első tuningolási lépcsőfok.
Tisztelt Autódoktor,
Azonban a motor a vezérműtengely által is egy bizonyos fordulatszám-tartományra van hangolva. A chipnek ehhez kéne igazodnia. Ez azonban szinte soha sincs így. Az eredmény valóban nagyobb ménes, de jelentősen nagyobb fogyasztás és a környezetvédelmi értékek jelentő romlása.
Én ezért először inkább a hengerfej és a vezérműtengely megmunkálását javasolnám. Amikor megoldottuk a motor megfelelő levegővel való ellátását és a szellőzését, már lehet a keverési arányt is változtatni. Ezzel a módszerrel kb. másfélszer nagyobb teljesítménynövekedést érünk el, mint a sima chippel.
Arról nem is beszélve, hogy a motor sokkal rugalmasabb lesz, és a nyomatéki értékeket is el lehet tolni a szükséges irányba.
Horváth Szabolcs vagyok Veszprémből.
Kérdésem a következő. Olvastam, hogy nem ajánlja a chiptuningot semmilyen autóba, és, hogy nem ez az első tuningolási lépcsőfok.
Miért nem jó a chiptuning, és mit ajánl akkor első tuningolási módszernek?
Üdvözlet.
Kedves Szabolcs!
A chipnél megnövelik a bejuttatott üzemanyag mennyiségét, és megváltoztatják a karakterisztikát.
Azonban a motor a vezérműtengely által is egy bizonyos fordulatszám-tartományra van hangolva. A chipnek ehhez kéne igazodnia. Ez azonban szinte soha sincs így. Az eredmény valóban nagyobb ménes, de jelentősen nagyobb fogyasztás és a környezetvédelmi értékek jelentő romlása.
Én ezért először inkább a hengerfej és a vezérműtengely megmunkálását javasolnám. Amikor megoldottuk a motor megfelelő levegővel való ellátását és a szellőzését, már lehet a keverési arányt is változtatni. Ezzel a módszerrel kb. másfélszer nagyobb teljesítménynövekedést érünk el, mint a sima chippel.
Arról nem is beszélve, hogy a motor sokkal rugalmasabb lesz, és a nyomatéki értékeket is el lehet tolni a szükséges irányba.
Ficzere Miklós