Kattogó mágnesszelep ismét
Sajnos ezt meg kell szokni!
Hasonló jelenséget tapasztaltam, mint Octavia-s kollégám - kattog a szénszűrő rendesen - csak ezt 1.6-os benzines Golf IV-em produkálja szinte az átvételtől.
A márkaszervizes egyből tudta a hibát: szénszűrő mágnesszelep, és azt mondta, hogy nem érdemes foglalkozni vele. Gondolom nem egyedi hiba...
Kicsit fejtsd ki bővebben, hogy mit csinál ez a mágnesszelep, mitől kattog, és mi történik, ha tönkremegy?
Egyébként főleg alapjáraton csinálja (lehet, hogy csak ott hallom?), indítás után egy ideig csönd van, majd hangos katt-katt.
Nekem kicsit sem tetszik, hogy olyan hangja van az autónak, mint egy 20 éves Fiat dízelnek -20 Celsius fokban, főleg, hogy csak 9000 km-t mentem vele. (egyébként semmi bajom a dízel Fiat-okkal)
Köszönöm
Gábor
Kedves Gábor!
Úgy látszik szinte valamennyi benzines új autóban előfordul ez a jelenség.
A lényege, hogy már jó ideje környezetvédelmi szabály, hogy a tank szellőzését nem szabad a levegőbe ereszteni, hanem vissza kell vezetni az égéstérbe. Viszont, hogy ez ne legyen káros, illetve nehogy egy fokozottan gyúlékony gőzt vezessenek vissza, egy aktív szénszűrőn engedik át.
Onnan a számítógép által vezérelt szelepen (ominózus) keresztül engedik a torokba. Ha tönkremegy, akkor bizony problémák lesznek a motorral. Ha nyitva marad, akkor falst szív rajta keresztül a motor, ha zárva, akkor meg túlnyomás lehet a tankban.
És úgy látszik, kattog mind. Sajnos ezt meg kell szokni!
Miki