BMW-töltés
20-30 perc zökkenőmentes haladás után egy halk kattanást hallottam.
Van nekem egy 85-ös E30 323i bömösöm, eddig semmi probléma nem volt vele, mindennapi használatban a városban közlekedtem vele (tehát nem volt taposva), a probléma következő:
Elnidultam vele vidékre, M1-es en 120-130 között mentem (szóval itt sem tapostam agyon), és kb. 20-30 perc folyamatos és zökkenőmentes haladás után egy halk kattanást hallottam (olyan hang mintha valami relé lenne), és felvillant a töltésjelzőm de nem folyamatosan égett, hanem csak néha-néha pislákolt egyet.
Hátra arc, irány haza, hazafelé megint egy kis kattanás, és újra volt töltés, de csak kb. 5-6 percig, aztán megint a kis kattanás és elkezdett pislákolni a töltésjelző, és ez így megy.
Néha olyan halványan ég (vagyis inkább pislákol, ez a legjobb szó rá), hogy nem is látom, néha fel-fel villan teljesen, aztán néha pár percig van töltés, majd megint jön a pislákolás, és szép lassan (két-három nap) lemerül az aksi.
A véleményed szeretném kérni ez ügyben, vajon mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm a válaszod.
István
Kedves István!
Ez bizony generátor hiba. Valószínűleg a kefék koptak el, de lehet dióda híd, vagy bármi más is.
A kattanás valószínűleg a motor járását érzékelő relé lehet. Bizonyos kényelmi funkciókat töltés hiányában lekorlátozhatnak egy relével. Amikor a feszültség leesik egy bizonyos szint alá, ez a relé kiold.
Ficzere Miklós