Mazda 323-karburátor
Nem volt vele semmi gond, ezért úgy gondoltam, hogy csinálok.
Egy 85-ös 323-as Mazdám van. Az autó 1.5-ös benzines szedán, a gömbölyű széria előtti utolsó darabok egyike lehet. 1 éve vettem, most 160 ezer van benne.
Nagyon megbízható gép, úgy megy, mint az óra, nem volt vele semmi gond, ezért úgy gondoltam, hogy csinálok. Ez az autó mindenféle papírok szerint 75 lovas, amit én kevésnek találtam, így vettem rá egy dupla karbit, amit a 323 GT-n használtak a
japánok. Előtte megnéztem egy szétbontott GT motort, és én teljesen ugyanolyannak láttam mint a saját motoromat, ezért úgy gondoltam hogy az enyém is tudni fogja azt a kb. 87 lóerőt, amit a GT.
Ez volna az első kérdésem, hogy valóban jól gondolom-e?
A karburátort az egész szívósorral együtt feltettem a motorra, és ezek után már valóban lettek problémáim az autóval. 2 henger nem dolgozik megfelelően, nagy fordulaton még elviselhető, de visszaejtve a fordulatot, és utána finoman gázt adva /nagy gázzal a gyorsítófúvókák miatt szépen pörög fel/ csak 2 hengerrel akar felpörögni, és természetesen alapjárat sincs. Szerinted mi lehet a gond?
A benzinszint mindkét porlasztóban egyforma. Arra gondoltam hogy talán az alapjáratot /v. részterhelést/ szabályzó mágnesszelep rossz, vagy egyszerűen az egyik porlasztó el van dugulva, bár amikor szétszedtem nem láttam semmi gondot, de ez nem jelent semmit.
Válaszodat előre is köszönöm!
Peti
Kedves Peti!
A különbség valószínűleg nem csak a karburátorban van
. Más szokott lenni a hengerfej kiképzése és a vezérműtengely is.A keletkezett hibákra inkább az összeszerelés közbeni elkötések vagy elrakásokat tudnám mondani. Persze nem kizárt a karburátor hibája sem. Alaposan újra kell vizsgálni.
Ficzere Miklós