Fiat Punto: kuplung+váltó
Végül sikerült kettesbe tenni a váltót, és hazavánszorogniuk vele..
Először is gratulálok a rovatodhoz, abszolút hiánypótló a témában és tényleg lenyűgöz a tudásod!
Egy 97-es 1.1-es Fiat Punto van őseimnek, amivel a következő történt. Elindulást követően nem lehetett sebességet váltani, egyszerűen képtelenség volt sebességbe tenni a kocsit. Mostanában volt rá példa, hogy rükverc kapcsolásakor teljesen kinyomott kuplung mellett is reccsent a váltó, illetve az egyest hidegen nem akarta bevenni, vagy csak kisebb tornáztatás és többszöri próbálkozás után..
Végül sikerült kettesbe tenni a váltót, és hazavánszorogniuk vele..
Kérdésem, hogy ez inkább váltóhiba vagy kuplung /amit kétlek, mert az rendesen kiemel/,és talákoztál-e már hasonlóval, illetve ha igen nagyságrendileg mibe fájhat a javítása? Lehet hogy szét kell kapni a váltót??
Egyébként kb. 65e km van az autóban csak hétvégén ill. nyáron használják az autót, márkaszervizben javíttattuk eddig.
Várom válaszod,
Üdvözlettel:
Gratzl Ádám
Kedves Ádám!
Nem biztos, hogy az érzés ellenére is kiemel a kuplung!
A leírt probléma alapján mindenféleképpen erre tenném a voksom.A váltó hibája kevésbé, de elképzelhető. Ebben az esetben természetesen szét kell szedni, és akkor derül ki a hiba oka. Mivel mindkét esetben a váltót le kell szerelni, így nem jelent plusz költséget a kettő közül eltalálni a valódit. Mielőtt azonban a megbontást megkezdenék, érdemes lenne ellenőrizni a kuplung kiemelő és mozgató szerkezetét. Lehet, hogy egyszerűen ezekben van a hiba.
Ficzere Miklós