Ford Escort: futómű és fogyasztás
Két problémára keresek megoldást.
Próbáltam már segítséget kapni tőled, de eddig sikertelenül próbálkoztam. Most megpróbálom újra, mert nem adom fel. 2 problémára keresek megoldást:
1: Ford Escort 1,4i CLX 1997.Nov. (85 000 Km)
Az az egyik gondom, hogy a szervokormányom nem úgy viselkedik, mint ahogy azt elvárhatná az ember.
Ha teljesen kitekerem valamely oldalra, és elindulok - ne adj isten még lendületesen szeretnék indulni - az autó keringőbe kezd és csak rója a köröket, mintha mi sem történne a kormánnyal. Más autókon (Még a 23 éves 2105-ös Ladámon is ) visszatekeredett a kormányom. Itt ez nincs. Gondoltam futómű.
Elmentem egy Bosch szervizbe, ahol mindenféle digitális kütyüvel mérték a futóműveket, és azt mondták: Tökéletes, ilyen értéket még nem is nagyon láttak. Gondoltam bennem lehet a hiba. Aztán gumicserére került a sor, mert olyan érdekesen koptak a gumik, hogy nem tudtam mire vélni, ezért lecseréltem őket.
A külső széle kb 1-1,5 cm-es sávban olyan volt, mintha megrágta volna vmi. Gumievő. Akkortájt csinálta, hogy teljesen kifordított kerekek mellett, ha megpróbáltam elindulni, recsegett-ropogott, mintha muszáj lett volna neki. Olyan volt, mintha ette volna az aszfaltot. Azt gondoltam, lehet, hogy valami mechanikai gond van a féltengelyeknél. De nem, mert füvön nem csinálta. Na mindegy, elmentem lecserélni a gumikat. Jobb állapotú gumit kaptam, és ezzel most nem recseg, ha teljesen kitekerem a kormányt. Ez volt az első, amit kipróbáltam, mikor megvettem a gumikat. Örültem nagyon, hogy megszűnt a recsegés, de a kormányom továbbra sem áll vissza a helyére. A szervoolaj szintje jó.
Az is igaz, hogy a futóművet a kopott rossz gumikkal mérték. Átvertek, és kihúztak a zsebemből 3000Ft-ot? Szóval a hibám még mindig fennáll. Mi lehet a gond?
2: Nyáron hosszútávon eszik a jármű 4,5-5 litert. Ez eddig csodás. 6 fölé akkor tudom nyomni, ha folyamatosan 3000 felett van a fordulat. Városban ez a fogyasztás 6-8 l, de mindez úgy, hogy 4 km-t utazom szegénnyel a munkahelyemig (hideg motorral indulok és langyossal érkezem), majd este munka után szintén ezt a távot teszem meg, ugyanúgy hideg motorral indulok, stb...
Ezt még elviselném, de jönnek a hideg idők és akkor botrányos:
Hosszútávon 6-7 l. Ezt még ráfogom a hidegre. Városban munkábajáráshoz viszont kemény 2000Ft-ért tankolok. Ez sacc 8 liter. Ezzel jó, ha 50 km-et tudok menni. De sokszor még ennyit sem.
Páran javasolták,hogy nézessem meg a Lambda szondát. Megnézettem. Jelenség: Folyamatos 2500 fordulaton az első mért percben semmi extra. Szinte 0-s ch érték, 1.001és 1.004 között ingadozott a lambda. Aztán gondolt egyet és kb 30 sec alatt felsétált az egekbe. Ez azt jelenti, hogy ha nem vettük volna vissza a fordulatot, a hc-vagy CH (nem tudom) 40-50 fölé is ment volna. Cseréljünk Szondát. Ezt megismételtem 2x (mert azt mondták,valszeg rossz a szonda) Megvettem a 3.szondát, egy Bosal-t. Még nem mérettem, mert nem merem elvinni. Félek az eredménytől. Mi lehet a gond? Miért indul meg a hc érték rohamosan? Lehet ez az extrém fogyasztásnak köszönhető? Ja, a számítógép szerint minden rendben...
Válaszaidat nagyon várom és rettentően hálás lennék, ha bármelyikben tudnál segíteni. Már nagyon kész vagyok anyagilag és lelkileg is.
Mindent nagyon köszönök!
Tisztelettel:
Horváth Endre
Kedves Endre!
1, Mindenféleképpen a futóműben van a hiba.
A kerék egyenesbe állását a futóműgeometria okozza, ezen belül is az utánfutás
A másik lehetőség, hogy túlzottan kifordul a kerék. Egyszerűen túlbillen egy ponton, ahol már nem hat rá az utánfutás mértéke. Szóval, egy másik helyen kellene megméretni a futóművet. Ha nem találnak semmit (amit kétlek), akkor lakatosnál húzatópadon érdemes lenne ellenőrizni a karosszériát és a futómű rögzítési pontokat.
2, A fogyasztás és a mért értékek között természetesen van összefüggés. Az, hogy a számítógépes diagnosztika semmit sem mutat, nem meglepő. Sajnos legtöbbször a paramétermérés hozza meg a kellő eredményt. Valószínűleg ebben az esetben is erre lenne szükség. Nem egyszerű és rövid dolog, de hatékony.
Ficzere Miklós