Legyengült W140-es turbódízel
Az adagoló nem emeli a befecskendezett mennyiséget, így nem elég a levegő-üzemanyag aránya.
A problémám a következő:
van egy Mercedes 140-es 3500-ös Tdízel autóm, amely szinte tökéletes, a motorjában óra szerint 200 000 km van. Semmiféle probléma nem volt eddig vele.
Az autó indulás után tömegéhez képest méltóságteljesen lódítja meg a vasat, de kb. 10 perc után, miután bemelegszik a motor, mintha eltávoznának a lóerők. Utazni úgy 140 km/h szoktam, nem nagyon gyorsítgatok, hisz ez nem az a kategória.
Péntektől (egyik napról a másikra) viszont olyan érzésem van, mintha turbó nélküli autó lenne bemelegedés után a fenekem
alatt.
Röhejes, de egy buszt alig tudtam leelőzni, kicsit ironikus volt. A motor amúgy egyenletesen jár, nem füstöl, szóval semmiféle feltűnő külső jele nincs a hibának. A motornál mintha egy kicsit olajos, füstös (nem nagyon, de azert olajos) lenne a turbótól jövő cső a hengerekhez illeszkedő részénel, de lehet, hogy előtte is már kicsit olajos volt, csak épp nem nyitogattam a motorháztetőt, és nem tűnt fel.
Első gondolat volt bennem nyilván a tömítések cseréje, azonban kérdezem, utal a jelenség esetleg más problémára is?
Válaszod előre is köszönöm,
László
Kedves László!
Valószínűleg a turbónyomás-érzékelés ment tönkre az autón.
Ez felelős a megnövekedett levegőmennyiséghez elegendő üzemanyagot szabályozni a motorba.Az adagoló nem emeli a befecskendezett mennyiséget, így nem elég a levegő-üzemanyag aránya. Keressél meg egy adagolóst!
Ficzere Miklós