Renault Clio: tuning
A 16 szelepes hengerfej sem rossz megoldás, de önmagában nem ér annyit.
Gyakori olvasója vagyok a TotalCaros fórumának.
Feltűnt, hogy tuningos kérdéseknél általában a hengerfejhez nyúlást szokta javasolni. Ezzel kapcsolatban kérdeznék:
1996-os 1,8 8V Clio Rsi-m van. Sportkatalizátorral, sportszűrővel, ATC chippel 121 LE-s (gyári 107 helyett). Tovább szeretnék lépni, értelmes határok között, úgy 150 LE környékére. Szóba került az utólagos turbósítás, bár ennek igen sok a buktatója. A motorcsere is jó volna, csak valószínűleg ugrana a klíma, és azt én tartom jónak (eleve ezért vettem ezt a típust, és
nem a 16V v. Williams változatot).
A vezérműtengely csere sem kecsegtet túl sok jóval, azt inkább 16V esetén javasolják. Kérdésem ezek után, hogy konkrétan mit lehetne tenni a +30-40 LE érdekében (a NOS-t inkább elfelejteném). 16V hengerfej? Kompresszió növelés? 2000 cm3 átalakítás? Szívócsonk nagyobbítás?
Elore is köszönöm,
Üdvözlettel,
Kővári Balázs
Kedves Balázs!
A hengerfej polírozásával körülbelül a kívánt eredményt lehet elérni.
A turbósítás meg maradhat későbbre, bár nem hiszem, hogy erre nagyon szükség lenne. A 16 szelepes hengerfej sem rossz megoldás, de önmagában nem ér annyit.
A kompressziónövelés és egyéb átalakítások meg már egy igen magas árkategóriába tartoznak. A szívócsonkot meg a hengerfejhez kell igazítani.
Ficzere Miklós