Mitsubishi Colt-váltó
Óra szerint 140e km. Erre azért mérget ne vegyél.
Nemrég vettem egy '93-as 1300-as Coltot. Óra szerint 140e km. Erre azért mérget ne vegyél.
A váltója igen halottnak tűnik. Ha hideg időben beindítom a motort benyomott kuplungal, a kuplung felengedése után a kocsi elindul előre egy picit, hiába van a váltó üresben. Az egyest és a kettest igen nehezen lehet csak kapcsolni. Ha a motor és a váltó is bemelegszik akkor javul a dolog, de nem lesz tökéletes. Néha a hármast is érzem, hogy roppan de az ritka. Ha háromból kettőbe vissza akarok váltani, az csak úgy megy, hogy kuplung, négyes, kettes, kuplung fel. Négyből kettőbe semmi gond. Ha a kocsi gurul akkor az egyest nem veszi, hallom az összes fogat, és ha óvatosan próbálkozom, nem lassítja a fogaskereket.
Nem vagyok biztos abban, hogy megfelelő olaj van a váltóban. Ha valami sűrű váltóolajat raktak bele, az okozhat-e ilyen gondot? Lehet-e gondom a kuplunggal? A kiemelőcsapágyat hallom.
Beszéltem egy szerelővel, aki azt mondta, hogy a Mitsuk váltója fogyóeszköz. Ilyenkor bontott váltót szokott javasolni 60 körül. A
váltógenerálhoz szükséges alkatrészek 80-100 rugó.
Érdemes-e első lépésben megpróbálnom egy olajcserét? (A szerelő azt mondta, a megfelelő minőségű Castrol, amit ő használ 4 rugó literje. 1,8 lityi kell.)
Vagy inkább keressek egy jól működő használt váltót?
Előre is köszi!
Imre
Kedves Imre!
Igen, a sűrű váltóolaj okozhatja a hibát. Valószínűleg erről lehet szó.
Érdemes lenne a márkaszervizben megérdeklődni, milyen olajat kell bele tenni gyári utasítás alapján, mert a micsuk is érzékenyek a saját kenőanyagukra.
Miki