Opel Astra: hűtőfolyadék és kormány
Kormány most is remeg.
Folyamatosan nyomon követem ezt a rovatot. Eddig szerencsémre csak puszta érdeklődésből. Most azonban utolért a végzet. Előre közlöm, analfabéta vagyok az újabb kocsikhoz. Két égető problémám van.
Első: 1.4 SE motoros, 9 éves Asztra, 88 000 km-rel. Egy héttel ezelőtt hűtőfolyadékot cseréltünk a kocsiban. Korábbi barna színű és igen büdös volt. Vízcsere után jött a probléma. A kocsi hőfokjelzője max. 97 fokig megy fel. Kocsival menet közben semmi gond nincs. Álló helyzetben kezdődnek a gondok. A kiegyenlítőtartályban a vízszint emelkedni kezd. Egész addig, míg megkezd kifutni. Később vissza lecsökken. A hűtőventilátor rendesen bekapcsol. Kupakot cseréltünk, megszűnt a kifutás, és gőzt sem enged ki. (nem éri el a határértéket, ahol a sapka szelepe kinyit.) Azonban a tartályon látszik, hogy levegőt is visszafúj valahonnan. A csövek nem keményednek fel. Hengerfejes lenne? De akkor miért nem termel akkora nyomást, hogy a sapka szelepe kinyisson? Vagy a csövek miért nem keményednek?
Második lenne: 1.4 SE motoros, 10 éves Astra caravan. Menet közben 80-90 km/h körül a kormány remegni kezd (jobbra-balra), ez a remegés csak lassítással múlik el. Korábban a kocsi jobb eleje sérült volt, de szakszerűen javították. Eddigi próbálkozások: Kerékcsere (elsők-hátsók), centrírozás (kb. 5 különböző helyen), gumigarnitúra csere, centrírozások sora ismét, kb. 4 futóműbeállítás, gömbtámaszok cseréje, összekötők cseréje, Gumibakok cseréje, fékpofák cseréje, lengéscsillapító csere, többire már nem is emlékszem. Költségeket 130 ezer forint után már nem is számoltam. Kormány most is remeg. Fékrendszer javítása után volt egy hét amikor nem volt tapasztalható, de egy vészfékezés után újra megjelent. Mit lehet ezzel kezdeni?
Válaszodat előre is köszönöm.
Farkas Tamás
Kedves Tamás!
A koszos, zavaros, büdös hűtőfolyadék jelezheti a motor hengerfejhibáját, ám nem biztos.
A csere utáni leírt jelenség a rossz légtelenítés eredménye is lehet. A bent maradt légzárványokban forrpont fölé emelkedik a hőmérséklet, és ott elpárolog az oda kerülő víz további levegősödést eredményezve. Szintén lehet, hogy a bent maradt szennyeződések miatt habosodik a hűtőfolyadék, ami az előzőekben leírt eseményeket vonzza magával.
Először érdemes lenne kimosni a rendszert, aztán, ha teljes légtelenítés után is jelentkezik a levegősödés, el kell gondolkodni a hengerfej levételén.
A remegést pedig a féktárcsák ütése is okozhatja.
Ficzere Miklós