Suzuki Swift: tuning

2005.06.17. 13:10

A kipufogóval óvatosan bánnék.

Helló Autódoki!

Van egy 1,3-as, 70 LE-s, 91-es Swiftem, amit kifejezetten versenyzési célra vettem meg külföldről a napokban.
Kérdéseim a következők lennének:
1. Miket kell átnézni/kicserélni mindenféleképpen, hogy ne legyen a későbiekben bajom az autóval. Pl. vezérműszíj, olaj, ilyesmik?
2. Milyen sorrendben és hogyan érdemes a futóművet és a motorját tuningolni? Lehetőleg kisebb költségvetésből.
Ha van az autóban ~140 000 km, akkor mennyit jelent pl. egy újragyűrűzés, vagy pl. egy komplett kipufogórendszer cseréje 50-60-as rendszerre?

Köszi!

A tuning alapja a jó motor. Szóval, lehet, hogy egy felújítással együtt kéne megoldani. Ez azért is lényeges, mert nem mindegy, mekkora beavatkozás lesz benne. Komolyabb átalakításoknál, úgyis dugókat is cserélni kell.
Igazán a féket és a futóművet is egyszerre kéne megcsinálni a motorral, hiszen ha van egy erős autó, azt meg is kell állítani. Arról nem is beszélve, mekkora többletterhelést jelent ez a futóműnek is.
A kipufogóval óvatosan bánnék. Nem egy esetben negatív hatást eredményez az átmérő növelése.

Ficzere Miklós