2006-os Lacetti sokat fogyaszt

2006.11.09. 16:15

Nem tudom 10 liter alá szorítani a fogyasztását 100 km-en

Kedves Autódoki!

12000 km-t futott, 2006-os Lacetti 1.6 SW Elite-ém fogyasztását (80% város, 20% országút) képtelen vagyok 10 liter alá szorítani (a gyári városi adat 10,1). Bár azt tudom, hogy nem egy kisétvágyú autó, azért lehet esélyem a kisebb fogyasztás elérésére (nem tartom magam falábúnak, bár ez természetesen szubjektív), vagy kezdjek barátkozni a gondolattal, hogy 500 km-enként muszáj lesz továbbra is tankolni. Az első kötelező szerviz mostanában esedékes. Lenne esetleg valamilyen tanácsa, amit a fenti "probléma" esetleges orvosolhatósága érdekében ez alkalomból szóvá tegyek/kérjek a szervizben?

A különböző benzinkutak különböző csodabenzinjei tényleg csodásak, vagy mindez csak marketingfogás, azaz érdemes-e literenként 20-30 Ft-tal többet kifizetni a diszkont-kút benzinjéhez képest?

Köszönöm:

Fekete László

Kedves László!

Először azt kellene eldönteni, hogy az autónak van-e valami tényleges hibája. Leírásából arra következtetek, hogy nincs, hiszen a gyári fogyasztási értéket produkálja az autó. Egy olyan próbát is megtehet, hogy országúton megy vele kicsit hosszabb távot, normál tempót tartva és akkor a gyári érték közelében kell a fogyasztásnak maradni. A városi fogyasztás mindig egy érzékeny kérdés, mert nagyon függ a forgalomtól és a vezetési szokásoktól is. A szabvány városi gyári tesztfogyasztás adat nem mindig szimulálja a valós helyzeteket, így akár sokkal nagyobb eltérés is lehetséges. Az országúti fogyasztás már jobb képet ad egy esetleges túlfogyasztásról, hibáról. Említse meg a szervizben a fogyasztást, nekik biztos vannak tapasztalataik más tulajdonosok elmondása alapján. Érzésem szerint ez a városi fogyasztás egy ilyen tömegű autónál megfelelő, nem utal hibára.

Ami pedig a benzinkutak csodabenzinjeit illeti, ezek nem csodák, csak más adalékanyagokkal, csökkentett kéntertalommal ( a kémiai korrózió egyik forrása), esetleg növelt oktánszámmal készülnek. Ezeknek kimutatható hatásuk van, amelyek elsősorban élettartamban és az égéstér belső tisztaságában mutatkoznak meg. Tapasztalat az, hogy az autó szélsőséges üzemi körülmények között jobban is mehet tőle, könnyebben indul esetleg nagy hidegben, de az átlagos közlekedésnél érezni ritkán lehet. Ami pedig az árát illeti... Nehéz eldönteni, hogy mi éri meg, ráadásul ez szubjektív megítélés kérdése, az azonban objektív, hogy ezek a benzinek valóban adnak némi pluszt.

Üdvözlettel:

Autódoki