Civicbe sportgyertya
Brisken gondolkodtam. Szükséges valamiféle gyújtásállítás is?
Kedves Autódoki!
A helyzet a következő lenne: ) 1996-os 1,6-os Honda civicem gyertyáit szeretném épp kicserélni 140.000km -után. És ha már cserélem akkor jó minőségűt szertetnék bele. A két ajánlott(gépkönyv) az NGK, és a NIPPONDENSO. Az NGK-t sokan sokféle minőségben gyártják, Nippondenso-t meg nem tudok beszerezni, ezért a Brisk sportgyertyáin gondolkodtam. A kérdésem az lenne, ha Brisk sportgyertyát teszek bele, akkor szükséges-e valamiféle gyújtásállítás, vagy elegendő-e csak a gyertyacsere?
Köszönöm!
Kedves Érdeklődő!
Ezek a különböző típusú sportgyertyák két fő kategóriába sorolhatók: ez egyik, ahol több (test)elektródát használnak, hogy a szikra ott ugorjon át, ahol legkisebb az átmeneti ellenállás így a lehető legnagyobb intenzitású lesz, a másik kategória, ahol az elektróda anyagát úgy választják meg, hogy az jó hő és elektromos vezető (ezüst ötvözetek) legyen továbbá az eróziónak jobban ellenálljon és nehezebben tapadjon meg rajta égéstermék (platina vagy irídium), egyéb szennyeződés. Ezek kombinációja is lehetséges, amikor például az irídium pozitív elektródát két, esetleg y-ban osztott testelektróda közelíti. A hegyes, vékony irídiumelktródáról a csúcshatás miatt könnyen ugrik a szikra, de anyaga miatt nehezen eródálódik. Ezen gyertyáknak az előnyük egy hagyományos gyertyával szemben új korukban a legkisebb, ahogy halad a kor előre, ezek megtartják jó tulajdonságukat, a hagyományos gyertyák pedig nagyobb mértékben romlanak. Továbbá extrém üzemállapotokban, hidegindításkor, magas fordulaton jobban teljesítenek, biztosabban gyújtanak.
A speciális elektródaformájú ésvagy elektróda anyagú gyertyák alkalmazása nem igényel semmilyen motorikus beavatkozást vagy átállítást. A szikra időpontja és időbeni elnyúlása nem változik meg, csak intenzívebb, biztosabb gyújtást tesz lehetővé. Ezért a speciális gyertyák amolyan (spark)plug and play berendezések, csak beszerelni kell.
Üdvözlettel:
Autódoki